Kilka tygodni temu informowaliśmy o nieprzychylnej dla Lexusa ocenie magazynu Consumer Reports, który odradzał swoim czytelnikom zakup i użytkowanie modelu GX 460. Powodem była niestabilność pojazdu w pewnych sytuacjach drogowych, co w rezultacie mogło doprowadzić do zagrożenia życia.
Lexus natychmiast wstrzymał sprzedaż modelu GX460, a klientom, którzy już zakupili auto zaoferowano pojazdy zastępcze. W zaledwie dwa tygodnie grupa inżynierów Toyoty zlokalizowała i naprawiła błąd, który był związany z oprogramowaniem systemu kontroli trakcji. Tym samym po 14 dniach GX 460 wraca do sprzedaży. Mark Templin pełniący role wiceprezesa Lexusa komentując całą sytuację powiedział: "niech to będzie zapewnienie dla klientów Lexusa, że ich bezpieczeństwo i satysfakcja to nasze priorytety".
Toyota od jakiegoś czasu zmaga się z problemami jakościowymi swoich produktów. Błyskawiczna akcja naprawcza Lexusa to dobry przykład zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Być może pomoże to japońskiemu koncernowi w odbudowaniu swojego wizerunku.