MotoNews.pl

Jak powstało nadwozie Lexusa LFA?

Jak powstało nadwozie Lexusa LFA?20.01.2011
Lexus zaprezentował film przedstawiający, w jaki sposób powstają komponenty nadwoziowe wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CRFP) – takie jakich użyto do budowy nadwozia supersamochodu Lexus LFA.

Producent wykorzystuje w tym celu niezwykłą maszynę, którą nazywa „krosnem”. Nie ma ona jednak nic wspólnego z przyrządem, jaki można było spotkać w domach naszych praprababek – to wyjątkowo nowoczesne urządzenie potrafi jednak dosłownie tkać poszczególne komponenty. Zamiast tworzyć płaski kawałek CFRP, od razu splata trójwymiarowy, gotowy element nadwozia. Takie części są lżejsze i bardziej wytrzymałe od komponentów wykonywanych tradycyjnymi metodami.

Trzeba przyznać, że pomysłowość inżynierów Lexusa, którzy zaprojektowali niezwykłe krosno, zrobiła na nas duże wrażenie.

Źródło: Lexus, YouTube, opracowanie: BM
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata