Maserati prezentuje Project24
Określony kodem projekt limitowanej serii supersportowego samochodu – powstaną tylko 62 sztuki – ma wywindować nieograniczone osiągi włoskiej marki na nowy poziom adrenaliny na torze wyścigowym.
Ten prawdziwie ekstremalny, torowy samochód dziedziczy specyfikacje Maserati MC20, wzbogaca je jednak o jeszcze bardziej zaawansowane komponenty: supernowoczesny silnik V6 Nettuno z nowymi turbosprężarkami, które pozwalają zwiększyć jego moc do 740 KM, innowacyjne zawieszenie, karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy oraz przeznaczone do wyścigów opony, a także zatwierdzone przez FIA elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.
Nowa maszyna powstała z uwzględnieniem obsesyjnego przywiązania Maserati do lekkiej konstrukcji. Rezultat: jej masa własna spadnie poniżej 1250 kg. Idealne połączenie mocy z lekkością skutkuje zadziwiającym stosunkiem masy do mocy wynoszącym około 1,69 kg/KM.
Project24 otrzymał zupełnie nowy wygląd, stworzony przez stylistów Centro Stile Maserati. Jego design, wolny od ograniczeń spotykanych zwykle w samochodzie wyścigowym (samochód bez homologacji drogowej, specjalnie przygotowany wyłącznie do użytku na torze wyścigowym), przesuwa granice wyobraźni. Tak powstało coś, czego nigdy dotąd nie widziano – połączenie piękna z prawdziwie sportowymi możliwościami, które z miejsca zyska status kolekcjonerskiego klasyka.
Jako symbol ekskluzywności Maserati Project24 zaoferuje unikalny zakres usług, w tym doświadczenia jazdy torowej oraz rozbudowane wsparcie przeznaczone wyłącznie dla właścicieli Project24.
Maserati Project24 – specyfikacje i dane techniczne
- Dwumiejscowy samochód bez homologacji drogowej
- Design Maserati Centro Stile
- Szerokość/wysokość (mm): 2020* x 1220*
- Masa własna bez płynów: poniżej 1250 kg
- 120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3
- Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA
- Klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA
- Silnik Maserati Nettuno
- V6 90°, biturbo
- 3000 cm³
- 740 KM
- Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI
- Sucha miska olejowa
- 6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów
- Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
- Zupełnie nowa karoseria z włókna węglowego ze specjalnymi komponentami z naturalnych włókien
- Wysokowydajna aerodynamika
- Wielofunkcyjne przednie i tylne skrzydło
- Wysoka siła docisku
- Przednie światła LED
- Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA
- Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)
- Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego
- 3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne
- Wyścigowe zaciski
- Wyścigowe, wentylowane hamulce/tarcze Brembo CCM-R
- Specjalne chłodzenie hamulców
- Specjalne 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów
- Mocowanie centralną śrubą
- Opony typu slick
- Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną
- Regulowane wyścigowe amortyzatory
- Regulowane przednie i tylne stabilizatory
- Wyścigowe fotele (miejsce pasażera – w opcji)
- Regulowany zespół wyścigowych pedałów
- Regulowana kolumna kierownicy
- 6-punktowa wyścigowe pasy bezpieczeństwa
- Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
- Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem
- Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
- Rejestrowanie danych telemetrycznych (opcja)
- Kamera pokładowa (opcja)
- System akwizycji danych
- Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)
- Klimatyzacja
- System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
- Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji
* może ulec zmianie w trakcie opracowywania pojazdu