Na szczęście niemiecki tuner Novitec pamiętał o tych zasadach, biorąc na warsztat model Quattroporte. Tuning zewnętrzny ograniczył do zamontowania 20-calowych trzyczęściowych aluminiowych obręczy kół z oponami 245/35 Pirelli P-Zero z przodu i 285/30 na napędzanej tylnej osi, oraz sportowego układu wydechowego zakończonego dwiema podwójnymi końcówkami wydechu, wydającymi chrapliwe staccato.
Ten ostatni element pozwolił zyskać dodatkowe 13 KM. Teraz ta włoska limuzyna dysponuje mocą 413 KM, osiąganą przy 7100 obr/min. i maksymalnym momentem obrotowym 468 Nm (seryjnie 400 KM/7000 obr/min. i 451 Nm).
W celu zapewnienia odpowiedniej trakcji Novitec oferuje także zestaw sportowych sprężyn i stabilizatorów. Cena kompletnego tuningu, to w przeliczeniu około 60 tysięcy złotych. Oczywiście niezbędne jest też samo Maserati Quattroporte. Za dwuletni mało używany egzemplarz z Niemiec zapłacimy nie więcej jak 150 tysięcy. Słowem okazja.