...sportową limuzynę dla dżentelmenów, czyli model Quattroporte Sport GT S.
Obecna generacja modelu Quattroporte oferowana jest od 2004 roku. Maserati, co typowe dla włoskich marek, z okazji niemal każdych dużych targów motoryzacyjnych wprowadza drobne modyfikacje i nowe serie limitowane w oferowanych modelach. Z drugiej strony klienci, którzy wydają na auto grubo ponad 100 tysięcy euro wcale nie chcą, aby model, którym jeżdżą, co dwa lata zastępowany był nowym.
Quattroporte Sport GT S jest tego najlepszym przykładem. W aucie zamontowano sportowo zestrojone zawieszenie „Racing”, zawierające twardsze sprężyny i amortyzatory obniżające przód samochodu o 10, a tył o 25 mm w stosunku do „seryjnego” modelu. We współpracy ze znaną marka Brembo specjalnie do tego modelu przygotowano wydajny układ hamulcowy z podwójnymi tarczami hamulcowymi i aż 6 zaciskami tłoczkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w aucie drogowym.
O ile w normalnych autach jeżdżących po drogach zaciski są wykonane z solidnej stali, w Quattroporte do ich produkcji użyto także aluminium, co zmniejsza ich wagę, zwiększa skuteczność po rozgrzaniu tarcz i redukuje fading.
Z polakierowanym na czarno nadwoziem doskonale komponują się siedmioramienne 20-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze satyny i kratka wlotu powietrza do chłodnicy wykonana z prawdziwego aluminium w kolorze karoserii, podobnie jak ramki okien i klamki. Tył zaś wieńczą dwie podwójne końcówki sportowego wydechu wydającego basowy bulgot typowy dla silnika V8 na biegu jałowym i chrapliwe staccato przy każdym mocniejszym dodaniu gazu.
Wewnątrz tradycyjnie dla włoskiej marki najlepsze materiały i wykończenia alcantarą, włóknem węglowym i aluminiowymi listwami. Przednie fotele wyprofilowano znacznie głębiej, niż dotychczas zapewniając kierowcy i pięknej pasażerce u jego boku doskonałe trzymanie podczas szybkiej i ostrej jazdy. A do takiej Maserati zostało przecież stworzone.