Założona w 2010 roku firma tworzy luksusowe samochody sportowe i supersamochody słynne ze swoich niezwykłych osiągów w ramach trzech zdefiniowanych rodzin produktów: Sports Series, Super Series oraz Ultimate Series. Każdy egzemplarz jest ręcznie składany w McLaren Production Centre (MPC) w angielskim Woking (hrabstwo Surrey). W Polsce jedynym przedstawicielem marki jest Auto Fus Group.
McLaren 720S Spider
McLaren jest w swojej dziedzinie pionierem stale i konsekwentnie przesuwającym granice innowacyjnych rozwiązań i technologii. W 1981 roku firma zaprezentowała na torze Formuły 1 McLarena MP4/1 z ultralekkim i mocnym nadwoziem z włókna węglowego. W ciągu następnych trzech lat takie rozwiązanie wprowadziły wszystkie konkurencyjne zespoły. W 1993 roku zaprojektowała i zbudowała pierwszy samochód uliczny F1 – od tego czasu nadwozie każdego nowego McLarena było zaprojektowane i stworzone z włókna węglowego.
Podczas Goodwood Festival of Speed w 2018 roku firma ogłosiła swój plan Track25, który zakłada zainwestowanie 1,2 mld funtów w badania i rozwój, czego efektem będzie dostarczenie na rynek 18 nowych modeli lub wersji modelowych do końca 2025 roku.
McLaren 720S Spider
McLaren 720S Spider. Polska premiera
Model został ogłoszony w grudniu 2018 roku i po raz pierwszy pokazany kilka tygodni temu na targach w Genewie, gdzie wzbudził duże zainteresowanie. Swoją polską premierę będzie miał podczas Poznań Motor Show.
McLaren 720S Spider oferuje wyjątkową mieszankę ekstremalnych osiągów, luksusu, zaangażowania kierowcy oraz wygody codziennego użytkowania – a wszystko to z radością, którą daje jazda z otwartym dachem. Nowy Spider przenosi całe spektrum możliwości na nowy poziom i z wagą 1332 kg jest najlżejszym w swojej klasie. Setkę osiąga w 2,9 sek., od 0 do 200 km/h samochód przyspiesza w 7,9 sek. Maksymalna prędkość z zamkniętym dachem to 341 km/h, z opuszczonym 325 km/h. McLaren 720S Spider, który pojawi się w Poznaniu jest unikalnym i personalizowanym egzemplarzem stworzonym przez McLaren Special Operations (MSO), dział Bespoke w firmie McLaren Automotive.
McLaren 720S Spider
600LT Spider
Każdy członek rodziny LT powstaje z konkretnym planem. By być wiernym etosowi modelu McLaren Longtail - torowej jazdy z większą mocą, obniżoną wagą, zoptymalizowaną aerodynamiką angażującej tych nielicznych kierowców, którym dane jest skorzystać z limitowanej liczby stworzonych egzemplarzy.
Jeden dotyk przycisku, a ultralekki wysuwany dach znika pod pokrywą, dając kierowcy bliższy kontakt z doświadczeniem, które oferują samochody spod znaku LT. Każdy z nich jest niezwykle aerodynamiczny i tak lekki, jak to tylko możliwe. Nadwozie MonoCell II wykonane z włókna węglowego zostało wymyślone tak, aby służyć dwóm wersjom nadwozia – Coupé oraz Spider, przy czym w kabriolecie nie ma potrzeby dodatkowego wzmocnienia, czego efektem jest waga pojazdu, zaledwie 1297 kg.
Prędkość 100 km/h 600LT Spider osiąga w zaledwie 2,9 sek. Jego maksymalna prędkość to 324 km/h podczas jazdy z zamkniętym dachem.
Prezentowana w Poznaniu wersja to również przykład możliwości działu McLaren Special Operations (MSO).
McLaren 600LT Spider
570S Coupé
Ten model jest pierwszym z segmentu luksusowych samochodów sportowych, który stworzyła marka wyposażając go przy tym w charakterystyczne dla McLarena rozwiązania technologiczne rodem z toru wyścigowego oraz osiągi supersamochodów.
W pełni skoncentrowany na kierowcy, zorientowany na osiągi, 570S Coupé odnajduje się tak samo świetnie na torze, jak i na szosie. Będąc najlżejszym samochodem w swojej klasie oraz dysponując najlepszą proporcją mocy do wagi (434PS/tona), model ten dostarcza wrażeń, które zapierają dech w piersiach.
McLaren 570S Coupé oferuje niezrównane osiągi. Jest jedynym modelem w swojej klasie, który prezentuje cechy najlepszych supersamochodów. Jego 9,5 sek. do osiągnięcia 200 km/h robi wrażenie, podobnie jak sprint 3,2 sek. do setki. Maksymalna prędkość to 328 km/h.
Samochód w wersji suchej waży 1313 kg i jest o ok. 140 kg lżejszy od rywali. Niska waga to zwinność, lepsze prowadzenie i reagowanie.
McLaren 570S Coupé