MP4-12C brzmi trochę jak kod produktu na sklepowej półce, ale oznacza o wiele więcej. Podstawą konstrukcji jest coś, co McLaren nazywa "Carbon Monocell", a co jest niezwykle twardą i lekką (jedynie 80 kg) wykonaną z włókien węglowych gondolą, do której zostaną przymocowane elementy podwozia i karoseria. Silnik V8 o pojemności 3,8-litra można określić mianem jednostki 600 - tyle bowiem wynosi moment obrotowy (Nm) i moc (KM). Mimo tego, iż silnik będzie się kręcił do 8500 obrotów, to 80% mocy będzie gotowych do użycia w zakresie do 2000 obrotów! Sprint do setki będzie trwał nieco ponad 3 sekundy.
Samochód ma trafić na rynek w 2011 z ceną 160 tys. funtów. Póki co 25 inżynierów pracuje na zmianę 24h/dobę, 7 dni w tygodniu. Według McLarena, 5 tygodni temu seria pojazdów rozpoczęła jazdy próbne.
Firma zakłada produkcję na poziomie 1000 sztuk rocznie, tym samym nowy McLaren nie będzie już tak elitarny jak model F1, jednak stanie się konkurencją m.in dla supersportowej, motoryzacyjnej arystokracji z Włoch.