Sercem całej konstrukcji jest jednostka V8 twin turbo o pojemności 3,8-litra. Ten agregat mocy powstał przy współpracy z firmą Ricardo, która swoimi pomysłami i technologiami wspomaga przemysł motoryzacyjny od 1908 r. Motor rozkręcając się do 7700 obr/min i osiąga maksymalną moc 592 KM. Co ciekawe po przekroczeniu tej wartości silnik kręci się dalej, aż do 8500 obr/min. Moment obrotowy wynosi 599 Nm, ale 479 Nm jest dostępnych już po przekroczeniu 2000 obr/min. Przy takich warunkach, kierowca siedzący w środku dozna zapewne "efektu katapulty", a 100 km/h to kwestia około 3 sekund. Maksymalna prędkość ma przekraczać 300 km/h.
Skrzynia biegów ma 7 przełożeń, a kierowca będzie miał do dyspozycji nie tylko tryb Normal i Sport, ale również Track. Ponadto dodatkowo kierowca będzie mógł wybierać spośród trybu P i H. Ten pierwszy wzmaga dźwięk silnika, przyśpiesza reakcję gazu i skrzyni biegów, ten drugi odpowiedzialny jest za usztywnienie zawieszenia i siłę wspomagania. Kierowca, którego fotel ma być zbliżony do osi pojazdu, będzie miał do dyspozycji duży wyświetlacz i połączenie Wi-Fi.
Lekka konstrukcja (jedynie 1300kg) nie wpływa tylko sportowe na osiągi pojazdu, ale również zmniejsza emisję CO2 nawet do wartości poniżej 300 g/km. Tym samym MP4-12C może stać się najbardziej ekologicznym supersportowym samochodem z silnikiem benzynowym.
Ponieważ MP4-12C nie będzie tak unikalnym pojazdem jak legendarny model F1, firma musiała wypracować specjalne procedury produkcyjne. Tutaj McLaren odwołał się do swojej praktyki z modelem SLR, który w szczytowym momencie produkcji powstawał w ilości 70 sztuk/dzień. McLaren Production System (MPS) to zestaw rozwiązań technologiczno-logistycznych, które mają zapewnić przyszłym klientom McLarena najwyższą jakość produktu.
Zobacz zdjęcia McLarena MP4-12C na naszym fotoblogu.