Głosami czytelniczek najpoczytniejszej niedzielnej gazety „Bild am Sonntag”, japoński model zajął drugie miejsce wśród 94 ocenianych modeli typu SUV.
Plebiscyt został adresowany do kobiet, gdyż to właśnie one są postrzegane przez branżę motoryzacyjną jako osoby podejmujące decyzje w sprawie zakupów nowych samochodów, zarówno w jednosobowych, jak i wielosobowych gospodarstwach domowych. Wywiadom poddano 4189 kobiet w przedziale wiekowym 18-69 lat, prosząc o ocenę 94 modeli SUV i crossover dostępnych na rynku niemieckim. Zapytano m.in. o ocenę projektu stylistycznego auta, adekwatność ceny do ocenianej wartości, a także o określenie najistotniejszych ich zdaniem cech tego segmentu aut.
Najważniejsze okazały się dla klientek: poczucie bezpieczeństwa i przestrzeni, a następnie: ergonomia wnętrza, funkcjonalność, frajda z jazdy i komfort. Modelowi ASX chwałę przynosi nie tylko drugie miejsce, ale również wyrównana walka z niemieckimi konkurentami. ASX znalazł się za zwycięskim Audi Q2 i przed trzecim na podium BMW X1.
Szefowa niemieckiego oddziału Mitsubishi (MMDA), dr Kolja Rebstock, odebrała w Berlinie srebrną nagrodę od Klubu Dziennikarzy Axel Springer, a następnie zwróciła uwagę na fenomen rosnącego zainteresowania SUV-ami: „Jesteśmy szczęśliwi z otrzymanej nagrody, która świadczy o tym, że zarówno charakter, jak i pozycjonowanie modelu ASX, czyli połączenie eleganckiej bryły, funkcjonalności i ceny, były trafione! Wszystkim, którzy wzięli udział w tym plebiscycie, możemy tylko serdecznie podziękować.”
100 lat historii MMC
Mitsubishi Motors Corporation jest najstarszym producentem samochodów w Japonii. W 1917 roku firma zadebiutowała w Kobe modelem A, który był zasilany 2,8-litrowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 35 KM. W 1921 rozpoczęła produkcję lekkich samochodów ciężarowych, a w 1934 roku pokazała pierwszy samochód osobowy z napędem na cztery koła i silnikiem diesla PX 33. Model Pajero, który dwanaście razy wygrał rajd Paryż Dakar, to cała historia sportu na kartach Mitsubishi. Marka triumfowała też pięciokrotnie w klasyfikacji producentów na OS-ach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Dziś celem firmy jest realizowanie polityki zrównoważonej mobilności w całej gamie produktów. Krokiem w stronę e-mobilności był pojazd elektryczny Mitsubishi Electric Vehicle, a Outlander PHEV jest pierwszą hybrydą plug-in w segmencie SUV napędzaną na cztery koła.
Oddział firmy w Niemczech
Siedziba MMD Automobile GmbH (MMDA), niemieckiego importera samochodów Mitsubishi, znajduje się w Rüsselsheim. Zaledwie kilka kilometrów dalej, w Florsheim znajdują się zakłady serwisowe, a w pobliskim Trebur Centrum Badawczo-Rozwojowe MMC. W pobliżu obecnej siedziby firmy w Rüsselsheim zaczęła się w 1977 roku historia pierwszych niemieckich dostaw pojazdów z trzema diamentami. W 40-letniej historii firmy do klientów niemieckich trafiło 1,7 miliona samochodów. Dziś, zarejestrowanych jest w Niemczech około 500 000 aut Mitsubishi. Sieć dealerska liczy w Niemczech w ponad 600 punktów. Od roku 2014 MMD Automobile GmbH jest spółką zależną od Emil Frey Group Germany.