Rok po światowej premierze podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 r. Mitsubishi Motors Corporation (MMC) odkryło nieznane lądy swoim pierwszym dwusilnikowym SUV-em z napędem 4x4, opartym na architekturze samochodów elektrycznych.
W tym czasie praktycznie nie istniała konkurencja w segmencie pojazdów hybrydowych typu plug-in, a auta elektryczne miały zasięg wystarczający na jazdę po mieście i nie dawały możliwości bezproblemowego podróżowania na dystansie ponad 800 km, co oferował rodziny Outlander PHEV.
Mitsubishi Outlander PHEV
Pięć lat później pionierski model stał się liderem wśród samochodów hybrydowych typu plug-in w Europie, niezależnie od segmentu, marki lub typu nadwozia, z łączną sprzedażą 115 448 (do 30 września 2018 – dane MME) egzemplarzy w Europie, stając się bardziej popularny, niż pojazdy konkurentów, nawet na tak wymagających rynkach jak Niemcy, czy Szwecja.
Dziś, pięć lat po wprowadzeniu na rynek bardziej wyrafinowanego i zaawansowanego modelu 2019, Outlander PHEV nadal gra solo, spełniając nowe bardziej rygorystyczne normy emisji WLTP, które uszczupliły liczbę potencjalnych konkurentów.
Poziom emisji Outlandera PHEV, wynoszący 46 g/km, wciąż sprawia, że samochód ten jest wyjątkową ofertą na rynku motoryzacyjnym.