Mitsubishi Motors Europe potwierdza dziś wprowadzenie na rynek nowego COLT-a, który zostanie zaprezentowany 8 czerwca i wejdzie do sprzedaży w całej Europie jesienią tego roku. Stworzony z myślą o europejskich kierowcach i wyposażony w zaawansowane rozwiązania techniczne COLT uzupełni ofertę marki w podstawowym europejskim segmencie B, obok nowego ASX z segmentu B-SUV, który pojawił się w salonach w marcu.
Wprowadzona po raz pierwszy w latach 60. ubiegłego wieku i od tego czasu stosowana na świecie nazwa modelu COLT, odnosząca się z reguły do kompaktowych samochodów Mitsubishi Motors, była jedną z najpowszechniej kojarzonych z MMC nazw modelowych, szczególnie w Europie. Ostatnia generacja COLT-a sprzedała się na Starym Kontynencie w latach 2004-2014 w liczbie ponad 400 000* egzemplarzy.
„Nowy COLT będzie już drugim zupełnie nowym modelem, wprowadzonym w tym roku przez Mitsubishi Motors, po nowym ASX, a ofensywa produktowa znajdzie kontynuację w przyszłym roku wraz z pojawieniem się nowego Outlandera PHEV” – powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe. „Jestem szczęśliwy mogąc powrócić z Mitsubishi Motors do głównego europejskiego segmentu B i zaoferować naszym klientom wysoce konkurencyjny nowy model godny nazwy COLT”.
Mitsubishi COLT zaprezentuje wiele zaawansowanych opcji układu napędowego, odpowiadających na potrzeby Klientów szukających samochodów z segmentu, w którym układy napędowe benzynowe i hybrydowe (HEV) znajdują się w około 80% sprzedawanych samochodów**.
Podstawowy silnik COLT-a to innowacyjna trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra, która rozwija 67 KM/49 kW*** mocy i jest połączona z pięciobiegową skrzynią manualną. Dla Klientów szukających solidniejszych osiągów, COLT jest dostępny z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM/67 kW***, który współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Na szczycie gamy znajduje się wydajny hybrydowy układ napędowy (HEV) łączący 1,6-litrowy silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi, generującymi łączną moc 143 KM/105 kW*** oraz z przekładnią automatyczną z kilkoma trybami pracy.
Wszystkie te układy napędowe będą dostępne od samej premiery jesienią 2023 roku
- 1,0 l MPI***: 3-cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym i pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Moc: 67 KM/49 kW. Emisja CO2: 119-122 g/km.
- 1,0 l MPI-T***: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Moc: 91 KM/67 kW. Emisja CO2: 118-121 g/km.
- 1,6 l Hybrid (HEV)***: 1,6-litrowy silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh, połączony z automatyczną skrzynią biegów z kilkoma trybami pracy. Moc (łączna): 143 KM/105 kW. Emisja CO2: 95-101 g/km.
Mitsubishi COLT jest zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i jest wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa biernego oraz czynnego, dzięki którym jazda jest zarówno bezpieczniejsza, jak i wygodniejsza.
W nowoczesnym wnętrzu COLT-a zintegrowano wiele zaawansowanych rozwiązań pozwalających kierowcy na personalizację wrażeń z jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu łączności, dzięki wykorzystaniu zaawansowanego systemu informacji i rozrywki.
Nowy COLT będzie produkowany w zakładach Renault w Bursie w Turcji, a jego sprzedaż rozpocznie się jesienią 2023 roku.
* Sprzedaż detaliczna COLT-a w Europie w latach 2004-2014: 403 957 szt.
** Sprzedaż detaliczna UE18/rok 2022
*** Szczegóły oferty mogą się różnić w zależności od rynku, dane dotyczące osiągów są orientacyjne i podlegają weryfikacji w ramach procedur homologacyjnych.