Stworzony wspólnie z Mitsubishi Heavy Industries, nowy silnik Diesla potwierdza dążenie koncernu Mitsubishi Motors do obniżenia emisji CO2 i innych szkodliwych gazów. Wśród elementów, które w dużym stopniu przyczyniają się do osiągnięcia najwyższej mocy w klasie oraz normy emisji spalin Euro 5* jest nowa, bardzo wydajna turbosprężarka oraz efektywna charakterystyka spalania, będąca wynikiem zastosowania nowej technologii analitycznej, opracowanej przez Mitsubishi Heavy Industries oraz Mitsubishi Motors.
Nowy silnik Diesla jest – obok technologii pojazdów elektrycznych – głównym elementem programu na rzecz ochrony środowiska naturalnego "Mitsubishi Motors Environment Initiative Program 2010" ("EIP 2010"). Przyspieszenie wprowadzenia na rynek jednostki wysokoprężnej następnej generacji pozwoli koncernowi na spełnienie wymagań rosnącej liczby świadomych ekologicznie klientów.
* Standardy emisji spalin, które w Europie wejdą w życie w 2009 roku. Standardy Euro 5 przewidują bardziej rygorystyczne podejście do emisji cząstek stałych i tlenku azotu niż Euro 4.