Po kilkunastomiesięcznym drażnieniu fanów japońskiej marki i prezentowaniu kolejnych wersji konceptów Lancera Evo, Mitsubishi w końcu przedstawiło pierwsze oficjalne zdjęcia seryjnej wersji Evo X.
Mitsubishi Lancer Evo w ciągu kilkunastu lat zdobyło status auta kultowego. Najnowszą wersję, oznaczoną jako Evo X, napędzać będzie dwulitrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy MIVEC o mocy około 340 KM. Naturalnie w szybkim Lancerze znajdziemy też nowo opracowany system napędu na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control). Według Mitsubishi ma to być najdoskonalszy układ tego typu obecnie oferowany na rynku. Wersja produkcyjna nie różni się na szczęście znacząco od konceptu zaprezentowanego na targach w Genewie. Choć zniknęły przednie lampy wyposażone w technikę LED, czy 19-calowe obręcze aluminiowe, wersja seryjna Evo X wygląda groźnie i bojowo. Nie bez znaczenia jest także fakt, że nowy Lancer w najmocniejszej wersji prezentuje się znacznie lepiej od swego odwiecznego rywala - Subaru Impreza.