Znana w strukturach MMC pod nazwą "Projekt Globalny" i z powodzeniem zaprezentowana w drugiej generacji modelu Outlander, nowa platforma globalna będzie miała swoją europejską premierę podczas Salonu Samochodowego 2007 Frankfurt Show (IAA). Platforma będzie stanowiła podstawę całkowicie nowego, 4-drzwiowego modelu Lancer Sports Sedan.
Reprezentujący wielomilionowe przedsięwzięcie "Projekt Globalny" wesprze debiut kilku nowych modeli Mitsubishi, które pojawią się w sprzedaży w ciągu kilku najbliższych lat, włączając w to całkowicie nową rodzinę Lancera, drugą generację Outlandera, czy niedawno zaprezentowany i bardzo dobrze sprzedający się w Japonii – minivan/ SUV crossover Delica D:5.
Opracowana do wykorzystania na światowych rynkach, nowa płyta podłogowa doskonale dopasuje się do regionalnych wymagań dzięki elastycznej konstrukcji i precyzyjnemu projektowi oraz spełni wymagania klientów i wciąż rozwijających się rynków.
Lancer Sports Sedan, zaprojektowany w studiu projektanckim Mitsubishi Motors Europe w Trebur niedaleko Frankfurtu (Niemcy), dzieli wspólny język stylistyczny z uznanymi modelami Concept-Sportback (2005 IAA) i Concept-X (2005 Tokio), które również zaprojektowano w Europie.
Opływowe nadwozie, długa maska, krótkie zwisy, duży rozstaw kół, charakterystyczna osłona chłodnicy w stylu „myśliwca” (z chromowaną górną częścią w europejskiej specyfikacji) oraz głęboko osadzone „oczy” nadają nowego znaczenia pojęciu sportowego sedana.
Temat ten, doskonale współgrający z inspirującą filozofią designerską Mitsubishi, znaną jako „japońska nowoczesność”, przywodzi również na myśl sportową historię modelu Lancer, liczącą już 35 lat, począwszy od oryginalnego Lancera 1600 GSR z 1973 roku, który w latach siedemdziesiątych zwyciężał w licznych długodystansowych wyścigach w Afryce i Australii (East African Safari, Bandama, Southern Cross,...), a kończąc na „gorącym” Lancerze EX 2000 Turbo z 1980 roku oraz obecnej generacji Lancera Evolution.
Mający sukcesywnie pojawiać się na poszczególnych rynkach począwszy od końca 2007 roku Lancer Sports Sedan (4,570 m* długości x 1,760 m* szerokości) wprowadzi do rodziny Mitsubishi Motors Europe pełną gamę nowych wersji, począwszy od podstawowego, 1.5-litrowego silnika benzynowego, poprzez modele z jednostkami benzynowymi 1.8 oraz Dieslem 2.0 (dostępnym na wybranych rynkach), a kończąc na całkowicie nowym Lancerze Evolution, który po raz pierwszy stanie się prawdziwym członkiem rodziny modelu Lancer. W przyszłości pojawią się również inne warianty:
- klasa podstawowa: 110KM – silnik benzynowy 1.5 l DOHC MIVEC
- klasa średnia: 140KM – 2.0 l Diesel z pompowtryskiwaczami (dostarczony przez VAG)
144KM – silnik benzynowy 1.8 l MIVEC
- klasa wyższa: moc i więcej szczegółów zostanie ujawnionych w późniejszym terminie
- bohater: silnik benzynowy 2.0 l Turbo DOHC MIVEC (Lancer Evolution / moc zostanie ujawniona w późniejszym terminie).
W zależności od silnika, powyższe modele będą wyposażone w 5- i 6-biegowe przekładnie manualne, przekładnię CVT, 4-biegowy automat lub 6-biegową przekładnię zautomatyzowaną.
Dołączając w 2008 roku do Lancera Sports Sedan i Lancera Evolution, całkowicie nowy, 5-drzwiowy Lancer Sportback dodatkowo umocni rodzinę modelu Lancer. Profil samochodu nawiązujący do coupe – zainspirowany ekscytującym modelem koncepcyjnym o tej samej nazwie, pokazanym we Frankfurcie w 2005 roku – w szczególności spodoba się europejskim kierowcom, gustującym w autach typu hatchback.
Całkowicie nowa rodzina modelu Lancer będzie w Europie doskonałą alternatywą dla klientów szukających samochodu o ponadczasowej sylwetce, bezkompromisowej dynamice, niezawodności i dobrym stosunku ceny do jakości.