...przejmując istotną część rynku i zdobywając nowych klientów, szczególnie w Europie Południowej.
Podczas Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie, w czwartym roku od premiery 5-drzwiowego Colta i wprowadzeniu wersji 3-drzwiowej, sportowej CZT i coupé-cabriolet auto zostanie lekko zmodernizowane a ponadto we wszystkich krajach Starego Kontynentu pojawią się specjalne wersje tego modelu.
Sprzedając się w liczbie 205 561 sztuk (wersje 3-, 5-drzwiowe i kabriolet), w okresie pomiędzy debiutem wiosną 2004 roku, a majem 2007 – pokrywając tym samym trzy kolejne lata budżetowe – nowy Colt z powodzeniem przywrócił dawną świetność nazwy "Colt" na wielu europejskich rynkach, takich jak Włochy (9 122 sztuki sprzedane w roku kalendarzowym 2006 / +8% na największym w Europe rynku segmentu B) czy Niemcy (20 129 sprzedanych sztuk w roku kalendarzowym 2006, co przekłada się na 3,5% udział w rynku).
Sukces Mitsubishi w tym sektorze opiera się na przejęciu części rynku – ponieważ koncern nie miał tu wcześniej swojego reprezentanta – co czyni wyniki Colta (81 504 sztuk sprzedanych w roku kalendarzowym 2006 / +12,7%) jeszcze bardziej imponującymi. Co więcej, segment B jest jednym z najbardziej wymagających sektorów rynku, w którym swoje modele sprzedają największe koncerny motoryzacyjne na świecie, a całość napędzana jest sukcesywnym wprowadzaniem coraz nowszych modeli.
Kolejnym dowodem sukcesu Colta jest fakt, iż w Europie Południowej, gdzie bardzo chętnie kupowane są samochody z segmentu B, sprzedaż Colta w Hiszpanii w roku kalendarzowym 2006 wzrosła o 24,3%. Sportowy, 3-drzwiowy wariant stanowił 45% wszystkich sprzedanych modeli.
Stanowiąc prawie 30% całkowitej sprzedaży modeli Mitsubishi Motor Europe, ta przyjazna środowisku gama samochodów pozostaje ważnym ogniwem w procesie pozyskiwania nowych klientów (w 2006 roku uzyskano ich ponad 70%), jak również utrzymywania obecnych nabywców modeli Pajero, L200, czy Grandis przy marce Mitsubishi.
Bazując na sukcesie modelu, Mitsubishi Motors wprowadza krótko- i średnioterminowe działania, mające na celu dalsze wyeksponowanie potencjału Colta i pozyskanie nowych klientów. Działania krótkoterminowe dotyczą debiutującego właśnie Colta 2008 i obejmują zmiany w wyposażeniu oraz cztery nowe metalizowane kolory nadwozia. W tym modelu wzbogacono też wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W 5- i 3-drzwiowym Colcie 2008 już od najniższej wersji Inform będzie dostępna regulacja wysokości fotela kierowcy.
Ponadto w Colcie dostępne też będzie sterowanie radiem w kierownicy (wersja Invite), uchwyty do mocowania bagażu (Colt 5-D, wersja Invite), kurtynowe poduszki bezpieczeństwa (wersja 1.5 Invite, Colt CZT), tylne hamulce tarczowe (wersja 1.5 Invite, Colt CZT) oraz systemy kontroli stabilności i trakcji (MASC, MATC) – (1.5 Invite, Colt CZT). W wyposażeniu modelu Colt CZT (Colt Turbo) znalazły się dodatkowo automatyczny włącznik świateł oraz czujnik deszczu.
Niebawem do gamy modelu Colt na poszczególnych rynkach dołączą specjalne wersje tego modelu – szczegóły dotyczące polskiej oferty zostaną podane jesienią.
Podobne limitowane edycje modelu Colt są z powodzeniem sprzedawane przez wszystkich dystrybutorów i dealerów Mitsubishi w Europie i stanowią ponad 20% wszystkich modeli w gamie Colta.