Concept-ZT ("Z" oznacza "jedyny w swoim rodzaju", a "T" oznacza "kombi") - zgodnie ze strategią modelową Mitsubishi - oferuje dużą przyjemność z jazdy, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz odpowiedzialność za środowisko naturalne –– opakowane w realistyczne nadwozie. Pod maską pracuje nowoopracowany, wydajny i "czysty" silnik Diesla o pojemności 2.2-litra, który połączono z nową przekładnią Twin Clutch SST (przekładnia sportowa). Concept-ZT prezentuje również zaawansowane technologie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, takie jak "odskakująca" maska silnika.
Kształt nadwozia, prosty i płynny z nisko umieszczonym środkiem ciężkości, daje poczucie stabilności i zwinności, co jest zgodne z duchem sportowych sedanów Mitsubishi. Całości dopełnia mocno zaakcentowana linia boczna, masywne panele boczne oraz wydatne błotniki. Wyrzeźbione reflektory, osłona chłodnicy oraz obręcze kół świadczą o jakości i japońskiej wrażliwości na detale.
Celem projektantów wnętrza pojazdu było osiągnięcie atmosfery "gościnności", która oddziaływałaby pozytywnie na wszystkich podróżujących. Kontrastujące ze sobą połączenia – proste formy łagodnie otaczające pasażerów i uwypuklające funkcjonalne elementy wnętrza pojazdu – dają poczucie jakości, komfortu i przyjemności z jazdy. Wszystkie wskaźniki powstały z przezroczystych materiałów i zostały futurystycznie rozmieszczone, tworząc piękny, industrialny efekt.
Refleksy świetlne podkreślają elegancję lakieru nadwozia najwyższej próby, co w połączeniu z ozdobnymi elementami, takimi jak koła i osłona chłodnicy, nasuwa skojarzenie z wielowarstwowym metalem szlachetnym o wysokiej jakości. Kolory wnętrza to kombinacja czarnego drewna z wyraźnie zaznaczonymi słojami, metalu i skóry – czyli materiałów najlepiej wyrażających wyrafinowanie i wdzięk.
Do napędu konceptu posłużył nowoopracowany 4-cylindrowy czysty silnik Diesla DOHC o pojemności 2.2-litra z 16 zaworami, technologiami VD (Variable Diffuser)/VG (Variable Geometry) i bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail (piezoelektryczny wtryskiwacz), który osiąga moc maksymalną 140 kW i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.
Jednostka współpracuje z nową przekładnią Twin Clutch SST opracowaną przez Mitsubishi, która pozwala na płynne i natychmiastowe przeniesienie mocy oraz sprawne przyspieszanie w warunkach autostradowych i miejskich. Dodatkowym atutem jest niskie spalanie paliwa. System S-AWC zawiera umieszczony z przodu układ E-LSD (elektronicznie kontrolowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) oraz układy ABS i ASC z elektronicznym systemem 4WD, stosowanym również w modelach Outlander i Delica D:5. System niezależnie kontroluje moc, przyczepność i siłę hamowania na wszystkich czterech kołach, co zapewnia maksymalną stabilność i kierowalność.
Podobnie jak w modelu i MiEV SPORT, tu także zastosowano aluminiową strukturę ramy, będącą połączeniem aluminiowych wytłoczek i aluminiowych elementów odlewanych ciśnieniowo, która zapewnia niezwykłą wytrzymałość, sztywność i wydajność zderzeniową oraz pozwala obniżyć wagę pojazdu. Dodatkowo, w zewnętrznych panelach maski silnika, błotnikach, drzwiach i pokrywie bagażnika zastosowano odporną na wstrząsy żywicę nadającą się do powtórnego przetworzenia. Podobne rozwiązanie zastosowano w przednich błotnikach w modelu Delica D:5.
W Concepcie-ZT zastosowano także kilka ciekawych technologii bezpieczeństwa i wspomagających jazdę. System bezpieczeństwa "Pre-crash": wykorzystując radar na fale milimetrowe, system wykrywa samochody znajdujące się daleko z przodu, jak również obiekty znajdujące się na przyległym pasie ruchu. Gdy obiekt przed samochodem jest zbyt blisko i istnieje niebezpieczeństwo kolizji, system ostrzega kierowcę, aby ten podjął odpowiednie kroki. Jeśli system uzna, że prawdopodobieństwo kolizji jest bardzo wysokie, napnie pasy bezpieczeństwa, aktywuje poduszki siedzeniowe przytrzymujące pasażerów i rozpocznie awaryjne hamowanie, aby zredukować siłę uderzenia w przeszkodę.
System ostrzegający o zjechaniu ze swojego pasa ruchu (Lane-Drift Warning System): system składa się z przedniej kamery, czujnika kąta skrętu, czujnika prędkości, czujnika zbaczania z obranego kierunku jazdy oraz z jednostki sterującej. Umieszczona z przodu kamera rozpoznaje linie namalowane na jezdni (białe, itp.), a system w oparciu o informacje przekazywane przez pozostałe czujniki kalkuluje ryzyko zjechania pojazdu z obranego pasa ruchu. Gdy już do tego dojdzie, system ostrzeże kierowcę i wykona ruch kierownicą w kierunku, który pozwoli utrzymać samochód na wybranym pasie.
"Odskakująca" maska: w razie zderzenia z pieszym, maska silnika unosi się tak, aby siła uderzenia w nią głowy pieszego została w jak największym stopniu ograniczona. "Odskakująca" maska działa w tym przypadku jak swego rodzaju poduszka ochronna.
Kamery otaczające samochód: poza kamerami umieszczonymi z przodu i z tyłu, po lewej i prawej stronie pojazdu zainstalowano kamery o wyjątkowo szerokim kącie widzenia. Optyczne zniekształcenia rejestrowanego obrazu są korygowane, a wszystkie informacje przenoszone na obraz sytuacji wokół samochodu widziany z góry, co pozwala kierowcy lepiej ocenić sytuację na drodze. Kamera umieszczona z przodu jest również częścią systemu ostrzegającego o zbliżających się obiektach.
System pomagający w parkowaniu: umieszczony w zderzaku sensor zbliżeniowy ocenia ilość miejsca przeznaczonego na parkowanie i jeśli stwierdzi, że jest ona wystarczająca, automatycznie zaparkuje samochód. Rola kierowcy sprowadza się w tym przypadku jedynie do kontrolowania siły hamowania.
Specyfikacja
Długość całkowita: 4,950 mm
Szerokość całkowita: 1,820 mm
Wysokość całkowita: 1,440 mm
Rozstaw osi: 2,815 mm
Rozstaw kół (przód/tył): 1,555/1,555 mm
Liczba siedzeń: 4
Silnik: czysty silnik Diesla
Moc maksymalna: 140kW
Maks. moment obr.: 400 Nm
Skrzynia biegów: Twin Clutch SST
Opony: 255/35R20