...a także zmodernizowaną stylistykę nadwozia i wnętrza. Pojazdy wyposażone w przekładnię Twin Clutch SST wejdą do sprzedaży pod koniec listopada.
Celem, jaki przyświecał projektowaniu nowego Lancera Evolution X było stworzenie samochodu tak szybkiego, jak to tylko możliwe, przy jednoczesnym zapewnieniu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. Pojazd wyposażono więc w najnowsze technologie inżynierii motoryzacyjnej, włączając w to zaawansowanym system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control) oraz najnowszą, sportową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission). Lancer Evolution X to sedan nowej generacji, z napędem na wszystkie koła, zapewniający wyjątkowe osiągi.
Przyjemna dla oka a zarazem agresywna stylistyka obejmuje ekscytująco aerodynamiczne i nieco onieśmielające nadwozie sugerujące, jak pojazd zachowuje się na drodze. Dopełnieniem jest funkcjonalne wnętrze, zachęcające kierowcę do pełnego skupienia na prowadzeniu auta. Przód Lancera Evolution X utrzymano w korporacyjnym stylu charakterystycznym dla wszystkich nowych sedanów Mitsubishi (pochylona maska silnika z trapezoidalną kratką grilla), jaki mieliśmy po raz pierwszy okazję zobaczyć w nowym modelu Galant Fortis (poza Japonią pod nazwą Lancer). Przednia część nie tylko sygnalizuje agresywne właściwości i duże możliwości sportowego sedana, zaprojektowano ją tak, aby miała optymalne parametry aerodynamiczne.
Elementy Lancera Evolution X, które pozwalaJą mu na wyjątkową jazdę, to nowy, lekki, 2-litrowy, turbodoładowany silnik DOHC MIVEC z aluminiowym blokiem, nowe nadwozie i sztywniejsze zawieszenie. Mimo zastosowania turbodoładowanej jednostki napędowej nowy model otrzymał ocenę trzech gwiazdek za poziom emisji zanieczyszczeń, o 50% niższy niż stanowią to japońskie przepisy z 2005 roku.
Uzupełnieniem dla potężnych osiągów i nieobciążającej środowiska eksploatacji jest system bezpieczeństwa, jakiego nie powstydziłby się żaden nowy, sportowy model. Dwustopniowe poduszki SRS dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, poduszka powietrzna SRS chroniąca kolana kierowcy i adaptacyjny system oświetlenia z przodu (AFS) należą do standardowego wyposażenia w wersji GSR.
Twin Clutch SST to sześciobiegowa, zautomatyzowana przekładnia manualna, zawierająca podwójne sprzęgło, które swą wydajnością dorównuje tradycyjnym układom manualnym, a dodatkowo pozwala na niezwykle płynne i dynamiczne zmiany przełożeń.
Twin Clutch SST przyczynia się do poprawy czasów przyspieszeń pojazdu oraz do obniżenia spalania paliwa. Aby dorównać większej mocy i momentowi obrotowemu nowego silnika, Lancer Evolution X jest także oferowany z nową, pięciobiegową skrzynią ręczną, pozwalającą na bardziej płynną zmianę biegów, dla tych kierowców, którzy wolą bardziej bezpośrednio kontrolować ten proces.
Wszystkie modele Lancera Evolution X GSR wyposażono w system kontroli dynamiki pojazdu S-AWC. System ten inteligentnie zarządza pracą kilku innych układów, płynnie regulując moment obrotowy i siłę hamowania w każdym kole. Pozwala to na kontrolę każdego koła we wszystkich warunkach jazdy, dzięki czemu kierowcy o różnym stopniu zaawansowania w jeździe sportowej mogą w pełni wykorzystać możliwości samochodu.