Auto pojawi się w polskich salonach Mitsubishi Motors w połowie przyszłego roku.
Całkowicie nowy Mitsubishi Lancer Evolution - spadkobierca ponad 40 lat sportowej tradycji marki spod znaku Trzech Diamentów - zdobywca 5 tytułów mistrzowskich World Rally (4 w kategorii kierowców +1 w kategorii producentów) i zwycięzca w wielu najtrudniejszych rajdach takich, jak wschodnioafrykańskie Safari czy Bandama - jest najnowszym modelem sławnej linii samochodów Mitsubishi, zaczynającej się od Lancera 1600 GSR z 1973 roku, kontynuowanej przez EX 2000 Turbo z roku 1980, pierwszego Lancera Evolution 1992 i osiem jego kolejnych generacji.
Nowoczesny i jednocześnie klasyczny, Lancer Evolution jest inną wersją koncepcji "Evolution": - nowy w 100%, ucieleśnia elastyczność i kompetencję inteligentnej architektury. "Project Global" firmy Mitsubishi Motors. Dotychczas "Project Global" stanowi platformę dla rodziny nowego Lancera (Sports Sedan, Sportback, Evolution), nowego Outlandera i obecnego jedynie na rynku japońskim crossovera MPV/SUV - modelu Delica D:5.
- eksponując biegłość inżynierską Mitsubishi, przekracza technologiczne granice z najnowocześniejszym S-AWC ("Super All Wheel Control - kontrola napędu na wszystkie koła") - dynamicznym systemem kontroli napędu 4WD, dwusprzęgłową, 6-biegową, sportową skrzynią SST ("Sport Shift Transmission") oraz całkowicie nowym, turbodoładowanym silnikiem "4B11" o pojemności dwóch litrów i mocy 295 KM.
- stworzony jako flagowy model nowej rodziny Lancera, model Evolution stanowi również rozwiązanie całkowicie zintegrowane, w przeciwieństwie do stopniowych modyfikacji (i dodatków!) wdrażanych w poprzednich Lancerach Evolution.
- nawiązując do wyrazistych linii swego rodzeństwa, przystosowanych do wymagań dynamiki, Lancer Evolution staje się pierwszym Mitsubishi wyposażonym w całkowicie nową firmową osłonę chłodnicy, nazwaną "Jet Fighter" (myśliwiec odrzutowy) i to w najbardziej groźnym wcieleniu.
Dojrzalszy, stylowy i wyrafinowany, lecz jeszcze bardziej kompetentny niż dotychczas, wznosi nazwę "Evolution" na wyższy poziom, pierwszy raz rzucając wyzwanie kilku renomowanym markom europejskim, oddalając się od wizerunku "wyścigówki dla chłopców" charakterystycznego dla poprzedników: wszystko to wystarcza, aby wyrzucić tradycyjny numer z nazwy i wystąpić jako "Lancer Evolution" (poza Japonią i Wielką Brytanią, ze względów historycznych).
Imponująco sprawny na drodze, dzięki inteligencji S-AWC i Twin Clutch SST - i innych systemów - całkowicie nowy Lancer Evolution pozostaje nadal najbardziej emocjonującym i dającym satysfakcję samochodem w każdym zakresie cenowym.