To jest powodem, dla którego Mitsubishi Motors zdecydowało się na wysłanie Outlandera 2.2 DI-D w roli samochodu serwisowego zespołu Repsol Mitsubishi Ralliart, na trasę Dakaru 2008.
Outlander jest jednym z symboli odmłodzonej palety Mitsubishi Motors i pierwszym z modeli tej marki zbudowanym w oparciu o architekturę Globalnego Projektu Mitsubishi, wspólnie z rodziną modelu Lancer (w tym Evolution), oraz Delica D:5. Model ten jest też wyposażony w bagaż wiedzy i doświadczeń Mitsubishi, dotyczących projektowania i konstruowania samochodów 4x4, a do jego napędu wykorzystano nowoczesne silniki 2.2 DI-D 156 KM, 2.0 DI-D 140 KM, 2.4 MIVEC 170 KM, oraz 3.0 V6 220 KM.
Chociaż droga, jaką pokonają samochody serwisowe podczas Dakaru, nie pokrywa się w całości z wymagającą i niesłychanie trudną trasą rajdu, jaką muszą przejechać pojazdy zawodników, koniecznym będzie wysłanie na nią aut zapewniających odpowiednie własności jezdne w terenie. One także będą musiały przedrzeć się przez rozległe, pustynne i skaliste regiony, w których możliwość wpadnięcia w kłopoty jest bardzo realna.
Podobnie jak Delica D:5, która pełniła rolę pojazdu zaplecza w 2007 r., tak w Dakarze 2008 pojedzie Outlander. Samochód zostanie zbudowany zgodnie z przepisami ASO dotyczącymi bezpieczeństwa, będzie wyposażony w cztery kubełkowe, sportowe fotele z pięciopunktowymi pasami, klatkę bezpieczeństwa, dodatkowy zbiornik paliwa, panele chroniące podwozie, amortyzatory Bose, system nawigacyjny, etc.