...który miał wystartować w tegorocznym, odwołanym przez organizatorów Rajdzie Dakar.
Wszystkie te modele łączy pewna wspólna idea, którą symbolizuje kolor pomarańczy. Dlaczego akurat ten? Bo kolor pomarańczowy to pełnia życia, ciepło, entuzjazm, kreatywność, energia, sukces, inspiracja… Wszystko, co można w 2008 roku powiedzieć o Mitsubishi Motors Corporation.
W swej oryginalnej i przemyślanej polityce firma MMC zawarła wymienione powyżej pojęcia w nowej gamie modeli, z których każdy opatrzono odpowiednim mottem:
- Lancer Evolution: Sportowy duch
- "i": Zielona (pomarańczowa…?) wizja
- Pajero: Ekspert w dziedzinie napędu na 4 koła.
I rzeczywiście, na salonie motoryzacyjnym w Genewie każda prezentacja firmy Mitsubishi przesycona będzie nutą radosnej pomarańczy.
Prototype-S:
Podobnie jak pojazdy koncepcyjne Concept-X (zaprezentowany w 2005, w Tokio) oraz Prototype-X (2007 – Detroit) zapowiadały erę nowych modeli Lancer Sports Sedan i Lancer Evolution, Prototype-S idzie śladem zbierającej znakomite recenzje wersji demonstracyjnej Concept-Sportback (2005 – Frankfurt), by przygotować rynek na nadejście modelu Lancer Sportback.
Premierę nowego modelu zaplanowano na drugą połowę roku. Będzie to wariant 5-drzwiowego hatchbacka z nowej rodziny modelu Lancer. Docelowo ma być najważniejszą wersją tego modelu na Starym Kontynencie, z przewidywanym współczynnikiem sprzedaży na poziomie 70% wszystkich zakupionych w Europie Mitsubishi Lancerów.
Prototype-S zostanie zaprezentowany w podobnej stylistyce ("rajdowy", stonowany odcień pomarańczy), jak Lancer Ralliart na zakończonych niedawno targach w Detroit. Zachowując dynamikę i świetne właściwości jezdne nowego modelu Lancer, Prototype-S będzie mógł się również pochwalić wygodną, tylną klapą bagażnika (liftgate) oraz funkcjonalnymi tylnymi siedzeniami.
Pojazd będzie zatem skierowany do użytkowników wyjątkowego modelu Lancer Sports Sedan, oferując jednocześnie nadwozie typu hatchback. Docelowi konkurenci to Alfa Romeo 156 i 159 Sportwagons (kryterium: dynamika jazdy) oraz Saab, ze swym legendarnym już modelem Saab 900 Turbo Combi-Coupé (kryterium: aspiracje).
Rozpatrując to drugie kryterium, do głównych zalet Prototype-S należy z pewnością zaliczyć zwartą, sportową sylwetkę, ostro poprowadzoną linię nadwozia, masywny wygląd – efekt szerokiego rozstawu osi i kół – oraz kształt tylnej klapy z imponujących rozmiarów spojlerem. Według konstruktorów Mitsubishi wszystkie te elementy powinien posiadać funkcjonalny, sportowy samochód z segmentu C lub D. Tym samym Mitsubishi zrywa z dotychczasowym wizerunkiem tradycyjnych hatchbacków.
Prototype-S łączy w sobie najlepsze cechy modeli Concept-Sportback (ogólny zarys projektu), Lancer Evolution (wykonanie) oraz Lancer Ralliart (240 KM/343 Nm, turbodoładowany silnik o poj. 2 litrów, sprzężony z dwusprzęgłową, sportową skrzynią biegów Twin Clutch SST, oraz stały napęd na obie osie poprzez aktywny, centralny mechanizm różnicowy – Mitsubishi Motors’ Active Center Differential). Wyróżniać go również będzie zmodyfikowana osłona chłodnicy typu "Jet Fighter".
i- EV
Ciepła, pomarańczowa barwa to symbol i wyznacznik nowych trendów w komunikacji. Odejście od chłodnej, zielononiebieskiej kolorystyki znamionuje nadejście nowej ery – bardziej przyjaznej podróżującym i środowisku…
Genewska premiera zasilanego energią elektryczną, miejskiego pojazdu "i-EV" to dowód dużego zaangażowania firmy MMC w rozwój przyjaznej środowisku naturalnemu technologii. "i-EV" z silnikiem elektrycznym będzie dostępny na rynku japońskim od 2010 roku. Jego dalszy eksport na rynek międzynarodowy uzależniony będzie od dokonanych później analiz.
Pajero Evolution
Mimo odwołania Rajdu Dakar 2008, gościnna obecność modelu Pajero Evolution w Genewie przypomni odwiedzającym o dwunastokrotnym triumfie tego modelu w morderczym rajdzie. Będzie to jednocześnie hołd złożony możliwościom Pajero oraz firmie Mitsubishi, która od lat słynie ze świetnych napędów 4WD.