...Prototype-S będzie mógł się również pochwalić wygodną, tylną klapą bagażnika (liftgate) oraz funkcjonalnymi tylnymi siedzeniami.
Pojazd będzie zatem skierowany do użytkowników wyjątkowego modelu Lancer Sports Sedan, oferując jednocześnie nadwozie typu hatchback. Docelowi konkurenci to Alfa Romeo 156 i 159 Sportwagons oraz Saab, ze swym legendarnym już modelem Saab 900 Turbo Combi-Coupé.
Do głównych zalet Prototype-S należy z pewnością zaliczyć zwartą, sportową sylwetkę, ostro poprowadzoną linię nadwozia, masywny wygląd – efekt szerokiego rozstawu osi i kół – oraz kształt tylnej klapy z imponujących rozmiarów spojlerem. Według konstruktorów Mitsubishi wszystkie te elementy powinien posiadać funkcjonalny, sportowy samochód z segmentu C lub D. Tym samym Mitsubishi zrywa z dotychczasowym wizerunkiem tradycyjnych hatchbacków.
Prototype-S łączy w sobie najlepsze cechy modeli Concept-Sportback (ogólny zarys projektu), Lancer Evolution (wykonanie) oraz Lancer Ralliart (240 KM/343 Nm, turbodoładowany silnik o poj. 2 litrów, sprzężony z dwusprzęgłową, sportową skrzynią biegów Twin Clutch SST, oraz stały napęd na obie osie poprzez aktywny, centralny mechanizm różnicowy – Mitsubishi Motors’ Active Center Differential). Wyróżniać go również będzie zmodyfikowana osłona chłodnicy typu "Jet Fighter".