Od 1982 roku modele te znalazły się na pierwszej pozycji w swojej klasie aż siedem razy (Mitsubishi Colt jako zwycięzca rankingu niezawodności ADAC: 1982, 1983, 1987-1990, 1999).
Mitsubishi Colt, które w rankingu niezawodności ADAC 2008 pokonało 26 konkurentów w swojej klasie, jest numerem jeden w statystykach sprzedaży Mitsubishi w Niemczech i całej Europie. Historia sukcesów modelu Colt, który w 2004 roku zadebiutował w konkurencyjnym segmencie B, rozpoczęła się od wprowadzenia wersji 5-drzwiowej. Od marca 2005 roku na rynku dostępna jest 3-drzwiowa wersja, która może być wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 110kW/150KM ("Colt CZT"). "Colt CZC" – model typu coupe-cabriolet z elektryczno-hydraulicznie otwieranym sztywnym dachem – dołączył do gamy Colta w maju 2006 roku.
Colt zdobył siedem prestiżowych tytułów, które potwierdzają zainteresowanie i uznanie jakim ten model cieszy się wśród mediów i klientów: Najlepszego Samochodu 2005 w konkursie czasopisma "auto motor i sport", Złotej Kierownicy w Niemczech, Kompaktowego Samochodu Roku w Holandii, Samochodu Roku w Danii i Rumunii, "Iniemamocni 2004" ("The Incredibles 2004") w Wielkiej Brytanii oraz "Właściwy rozmiar 2004/2005" w Holandii.
Również Mitsubishi Space Star zajęło pierwsze miejsce w rankingu niezawodności ADAC 2008 w swojej kategorii – "mini vany" – w której o miano najbardziej niezawodnego samochodu walczyło 13 modeli. Podobnie, jak Colt obecnej generacji, Space Star, którego produkcja zakończyła się w 2004 roku, wytwarzany był w fabryce samochodów osobowych Mitsubishi "NedCar" w Born w Holandii.
Thomas Kursch, dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors Deutschland GmbH, tak komentuje sukces modeli Mitsubishi: "Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z wyników rankingu ADAC, które zwracają uwagę na wysokie standardy, jakie Mitsubishi Motors wprowadza do europejskiej produkcji".
W badaniu niezawodności ADAC 2008 wzięły udział 92 modele samochodów różnych marek zarejestrowane w latach 2002-2007. Wyniki ustalono na podstawie danych z ponad 2,5 miliona awarii badanych modeli. Pojazdy biorące udział w rankingu muszą być produkowane w niezmienionej formie przez co najmniej trzy kolejne lata, a roczna liczba rejestracji nowych aut musi wynieść co najmniej 10 000. W tym roku ranking niezawodności ADAC obchodzi 30-lecie istnienia.