...miłośnicy najszybszych samochodów będą mogli podziwiać najnowszy model kultowego Mitsubishi Lancera Evolution w najwyższej wersji MR z dwusprzęgłową sportową przekładnią TC-SST, który stanie w parku serwisowym w pobliżu hotelu Gołębiewski w Mikołajkach obok rajdowych Mitsubishi Lancerów Evolution IX, którymi wystartują czołowi zawodnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski, Łukasz Sztuka i Sebastian Rozwadowski oraz Andi Mancin i Jakub Gerber.
Od piątku do niedzieli Lancer Evolution będzie także ozdobą i atrakcją Wioski Żeglarskiej Mikołajki, w której od godziny 20.00 zorganizowano Wieczory Rajdowe z udziałem zawodników.
Rajdowa prezentacja Lancera Evolution MR TC-SST jest wyjątkową atrakcją, gdyż odbywa się jeszcze przed rynkową premierą auta - nowy model pojawił się niedawno w cenniku japońskiej firmy, lecz auta będą dostępne w salonach sprzedaży dopiero w lipcu.
Mitsubishi Lancer Evolution to flagowy model tej marki idealnie odzwierciedlający najlepsze cechy aut spod znaku Trzech Diamentów. Jest całkowicie nową konstrukcją tej serii rozpoczętej w Japonii w październiku 1992 roku i spadkobiercą kilkudziesięciu lat pełnego sukcesów uczestnictwa Mitsubishi w sportach motorowych.
Najnowsza generacja Lancera Evolution oprócz porywającej sylwetki ze słynnym, zapożyczonym z samolotów myśliwskich motywem „Jet Fighter”, znakomitych osiągów i legendarnych już własności jezdnych, oferuje większy komfort i bogate wyposażenie. Te cechy po raz pierwszy pozwalają Mitsubishi rzucić wyzwanie uznanym sportowym europejskim modelom prestiżowych marek.
Lancer Evolution napędzany jest całkowicie nowym, turbodoładowanym silnikiem 4B11. Tym samym nowe "serce" kończy sagę 2-litrowej jednostki 4G63, która napędzała kolejne generacje modeli Lancer Evolution aż do wcielenia oznaczonego jako IX. Nowy silnik zapewnił lepsze osiągi auta - Lancer Evolution z 295-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,4 sekundy (5 biegowa skrzynia manualna), a prędkość maksymalna tego pojazdu to 242 km/h (skrzynia SST).
Nowy pojazd oferuje doskonałe właściwości jezdne dzięki najnowocześniejszemu systemowi aktywnej kontroli napędu na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control), w skład którego wchodzi ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy), AYC (system kontroli znoszenia), sportowy ABS i ASC (aktywna stabilizacja toru jazdy).
Auto w wersji GSR z 5-biegową, manualną skrzynią biegów kosztuje 158 990 zł. Wersja MR z przekładnią TC-SST oraz wersja RS z 5-biegową, manualną przekładnią, służąca za podstawę do budowy rajdowych aut grupy N, zostaną wprowadzone do sprzedaży w drugiej połowie 2008 roku.