Koncern ma bardzo dobrą wiadomość dla polskich klientów: ceny 5-drzwiowych Mitsubishi Lancerów Sportback są identyczne, jak ceny Lancera w wersji Sedan i zaczynają się od 55 190 zł. Dodatkowo wyposażenie Lancera Sportbacka, który będzie już modelem 2009 roku, jest bogatsze niż w modelu Lancer Sedan 2008. Lancer Sportback, podobnie, jak Lancer Sedan, będzie dostępny z 3 jednostkami napędowymi: 2 benzynowymi silnikami: 1.5 l. o mocy 109 KM 1 1.8 l. o mocy 143 KM oraz 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM i trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silniki 1.5, 1.8), 6-biegową manualną (2. DID) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8).
Lancer Sportback to najbardziej europejski Lancer - będzie on stanowił 70% sprzedaży aut z rodziny Lancera na Starym Kontynencie. Ponieważ 75% europejskiego segmentu C stanowią auta pięciodrzwiowe, aż 70% całkowitej światowej produkcji Lancera Sportback trafi do odbiorców w Europie. Według ambitnych planów koncernu połowa europejskich nabywców Lancera Sportback po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą auta spod znaku Trzech Diamentów.
Lancer Sportback został zaprojektowany przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe. Ten dynamiczny sportowy hatchback z charakterystycznym „rekinim” przodem i oferowanym we wszystkich wersjach dużym tylnym spojlerem ma 458,5 cm długości (jest o 1,5 cm dłuższy niż model Sedan, 1,3 cm dłuższy niż Skoda Octavia, 38,1 cm dłuższy niż VW Golf, 37,6 cm dłuższy niż Renault Megane) i 170 cm szerokości przy rozstawie osi 263,5 cm. Przy tej długości Lancer Sportback mieści się pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.
Kabina o całkowitej długości kabiny równej 171.5 cm oferuje dużą przestrzeń na nogi z tyłu. Szersze nadwozie pozwala na stworzenie większej przestrzeni na ramiona (139 cm z przodu / 137 cm z tyłu) i głowę (92.0 cm z przodu / 83.3 cm z tyłu).
Pomimo dużej przestrzeni we wnętrzu, szerszego rozstawu kół i większego rozstawu osi, zoptymalizowane podwozie zapewnia Lancerowi Sportback minimalny promień skrętu równy 5.0 m, porównywalny z mniejszymi kompaktami.
Dość wysoka sylwetka pojazdu pozwala na podwyższenie pozycji kierowcy, co daje mu doskonałą widoczność, ułatwia wchodzenie i wychodzenie z samochodu oraz zapewnia wygodną przestrzeń na głowę. Regulowana wysokość podłogi bagażnika pozwala na uzyskanie schowka pod podłogą lub maksymalnej przestrzeni bagażowej, po złożeniu tylnych siedzeń. Tylne siedzenia składane są przy pomocy jednego przycisku.
Auto wyróżnia się wśród konkurentów dużą sztywnością skrętną (2.94 MNm2/rad) i sztywnością zginania (4.69 MNm2/rad) – te parametry są odpowiednio o 21% i 32% lepsze niż w Lancerze Evolution IX.
W standardowym wyposażeniu Lancera Sportback znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która będzie najprawdopodobniej cieszyć się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek.
We wnętrzu Lancera Sportback znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancer Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.
Bogatsze wyposażenie opisane powyżej będzie także oferowane w modelu roku 2009 Lancera Sedan, który pojawi się w salonach w już październiku.