...w Polsce i na świecie jest ogromne – przewiduje się, że wersję TC-SST wybierze aż do 85% klientów kupujących Lancera Evolution. To pierwsze EVO, które spełni oczekiwania nie tylko "szybkich i wściekłych ścigantów", ale także szerszej grupy amatorów emocjonujących osiągów.
Lancer Evolution to flagowy model tej marki najlepiej odzwierciedlający najlepsze cechy aut spod znaku Trzech Diamentów. Jest całkowicie nową odmianą tej serii rozpoczętej w Japonii w październiku 1992 roku i spadkobiercą kilkudziesięciu lat pełnego sukcesów uczestnictwa Mitsubishi w sportach motorowych.
Najnowsza generacja Lancera Evolution oprócz porywającej sylwetki ze słynnym, zapożyczonym z samolotów myśliwskich motywem "Jet Fighter", znakomitych osiągów i legendarnych już własności jezdnych, oferuje większy komfort i bogate wyposażenie. Te cechy po raz pierwszy pozwalają Mitsubishi rzucić wyzwanie uznanym sportowym europejskim modelom prestiżowych marek.
Lancer Evolution napędzany jest całkowicie nowym, turbodoładowanym silnikiem 4B11. Nowy silnik zapewnił lepsze osiągi auta - Lancer Evolution z 295-konnym silnikiem rozpędza się do prędkości 100 km/h w 5,4 sekundy (5 biegowa skrzynia manualna), a prędkość maksymalna tego pojazdu to 242 km/h (skrzynia SST).
Nowy pojazd oferuje doskonałe właściwości jezdne dzięki najnowocześniejszemu systemowi aktywnej kontroli napędu na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control), w skład którego wchodzi ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy), AYC (system kontroli znoszenia), sportowy ABS i ASC (aktywna stablizacja toru jazdy).
Nowa sportowa półautomatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów TC-SST łączy precyzję skrzyni manualnej z komfortem automatycznej przekładni. To prawdziwy rarytas dla amatorów mocnych wrażeń - podczas jazdy w trybie Super Sport biegi zmieniane są w sposób, jaki robiłby to profesjonalny kierowca na torze wyścigowym.
"Topowa" wersja wyposażenia MR dostępna jest z fabrycznym pakietem High Performance, który obejmuje kolejne udoskonalenia w zakresie osiągów, przyczepności, prowadzenia i stabilności toru jazdy. W skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, które pozwalają zredukować masę każdego koła o 1,3 kg oraz zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym.
Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST w porównaniu do oferowanej dotychczas wersji GSR oferuje dodatkowo między innymi system nagłośnienia Rockford Fosgate, nawigację z twardym dyskiem, sterowanie radiem w kierownicy, zestaw głośnomówiący Bluetooth, tempomat oraz system dostępu bezkluczykowego.
Lancer Evolution MR TC-SST kosztuje 189 990 zł.