...podczas brytyjskiego Rajdu Walii – jednej z najbardziej pasjonujących rund cyklu. Guy Wilks (Wielka Brytania), kolega Aignera jadący Mitsubishi Lancer Evolution, po raz drugi z rzędu wygrał w Rajdowych Mistrzostwach Wielkiej Brytanii. Wydarzenie to miało swój finał dziś po południu w Cardiff, gdzie uczestnicy zmagali się z niezwykle wymagającymi odcinkami leśnymi południowej Walii.
Odcinki w Neath Valley na północnym-zachodzie od Millennium Stadium – bazy mistrzostw w Cardiff, gdzie temperatury spadały w nocy nawet do –6oC, stanowiły najtrudniejsze wyzwanie dla kierowców w całym wyścigu. Podczas pierwszych prób testowych, odcinki Rheola i Port Talbot (które przejeżdża się dwukrotnie, pokonując w sumie 96 km) charakteryzowała doskonała nawierzchnia bez oblodzeń. Dziś okazało się jednak, iż trasa jest bardzo śliska.
Zarówno Aigner, jak i Wilks pragnęli przejechać odcinek bezbłędnie i z takim przeświadczeniem zdobywali kolejne punkty w mistrzostwach, co pozwoliło im na zajęcie czołowych miejsc.
Aigner był bardzo szczęśliwy ze zdobycia swojego pierwszego tytułu w mistrzostwach PWRC. „To niewiarygodne”, powiedział. „Wyścig był niezwykle trudny, a Mitsubishi nie sprawiło mi żadnych problemów. Tak jak zawsze, samochód spisywał się znakomicie. Wczoraj obróciło nas na czternastym odcinku; podobna sytuacja miała też miejsce zeszłej nocy. Powiedziałem sobie: „Tylko spokojnie. Da się to opanować.” Dziś więc podchodzimy do kolejnego odcinka rozsądniej. Nie ryzykujemy. Wiem, że muszę znaleźć się na podium i o to walczę. Teraz już wiem, że zdobyłem tytuł. To niesamowite. Rajd był bardzo trudny, wiele załóg odpadło, jednak my osiągnęliśmy cel.”
Wilks był równie zadowolony: „Kolejne mistrzostwo Wielkiej Brytanii. To był dobry rajd, ale niezwykle trudny. Warunki wciąż się zmieniały, mieliśmy też kilka problemów po drodze. Podsumowując, to był owocny rok, czego potwierdzeniem jest nasz drugi tytuł mistrzowski – z takim właśnie zamiarem rozpoczynaliśmy sezon.”
Kierowcy jadący modelami Mitsubishi Lancer Evolution zajęli 5 z 10 najwyższych miejsc w Grupie N – to więcej, niż jakikolwiek inny producent. Świadczy to po raz kolejny o doskonałych osiągach Lancera Evolution, czyli samochodu, który pobił wszystkie rekordy Rajdowych Mistrzostw Świata WRC, zwyciężając w wielu odcinkach specjalnych. Przed Rajdem Walii GB, Mitsubishi zwyciężyło w Grupie N w 15 rundach serii i już od ponad roku utrzymuje pozycję lidera.
Podsumowując Rajd Walii, na pierwszym miejscu klasyfikacji generalnej uplasował się Sebastien Loeb (Francja) jadący Citroenem, zaraz za nim kierowca Forda Jari-Matti Latvala (Finlandia), a trzecie miejsce zajął Dani Sordo (Citroen, Hiszpania).