...w dziedzinie napędu na cztery koła. Jazdy testowe odbywały się na drogach asfaltowych oraz w terenie. Próby obejmowały między innymi jazdę po wydmach, pokonywanie stromych wzniesień oraz przeprawy przez głęboką wodę. O zwycięstwie decydowały punkty przyznawane według następujących kryteriów:
· Stosunek wartości do ceny
· Solidność konstrukcji
· Funkcjonalność
· Design
· Sprawność w terenie
Pajero, w trakcie trwającego tydzień testu, zgromadził 243 punkty na 250 możliwych.
Mathieu Raudonikis, redaktor naczelny magazynu Overlander i jednocześnie przewodniczący jury przyznał, że w tegorocznej edycji konkursu Mitsubishi Pajero było bezkonkurencyjne: „Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że Pajero to najlepsze auto 4x4 jakie kiedykolwiek skonstruowano w Japonii. Dysponuje mocą, dzięki której dosłownie „połyka” kilometry podczas szybkiej jazdy w terenie zachowując spokój nawet wtedy, gdy robi się naprawdę ciężko” - powiedział Raudonikis.
Fraser Stronach, kierowca testowy magazynu Overlander dodał, że Pajero to auto, które “spisuje się dobrze, niczego nie robi źle i jako takie zasługuje na tytuł Samochodu Terenowego Roku 2008.”
Dwa auta Mitsubishi w najlepszej piątce
Dodatkową satysfakcją dla Mitsubishi jest fakt, że w finałowej piątce znalazły się aż dwa auta spod znaku Trzech Diamentów. Model L200 4x4 zakwalifikował się do ścisłego finału plasując się ostatecznie na miejscu 5. Jury doceniło jego rozbudowany pakiet bezpieczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem systemu Super Select, który umożliwia kierowcom poruszającym się po zróżnicowanym terenie możliwość korzystania z opcji stałego napędu na cztery koła.
„4WD of the Year” jest drugim po „4x4 of the Year” (przyznanym przez 4X4 Australia Magazine) wyróżnieniem dla Pajero. Prezes i jednocześnie dyrektor generalny MMAL, Robert McEniry, jest dumny z faktu, że auto po raz kolejny uznane zostało za najlepsze w swojej klasie. „Pajero, które od 25 lat obecne jest na rynku australijskim, na trwałe zadomowiło się w sercach entuzjastów aut 4x4. Cieszę się, że wciąż potrafi sprostać coraz większym wymaganiom współczesnych poszukiwaczy przygód zapewniając moc, elastyczność, poczucie bezpieczeństwa, funkcjonalność oraz niepowtarzalny styl”, powiedział McEniry. „Ta nagroda umacnia Pajero na pozycji niekwestionowanego lidera w swojej klasie dowodząc, że jest samochodem, który z łatwością poradzi sobie z każdym wyzwaniem”, dodał.
Historia aut 4x4
Począwszy od modelu PX-33 z 1936 Mitsubishi jest stale obecne na rynku samochodów terenowych. Konstruując Pajero i L200 firma postawiła przede wszystkim na trwałość i funkcjonalność. Dzięki temu powstały pojazdy użytkowe idealne dla farmerów, architektów, weterynarzy oraz wszystkich tych, którzy rzeczywiście potrzebują auta terenowego z prawdziwego zdarzenia, nie kojarzonego z wielkimi limuzynami 4x4, które nigdy nie są przydatne w terenie zwanymi z przekąsem „Chelsea tractors”. Wyróżnienia po raz kolejny dowiodły wytrzymałości i solidności konstrukcji Pajero, będącej znakiem rozpoznawczym modelu od momentu jego powstania w 1983 roku.
Ostatnie dokonania Pajero to dla konstruktorów Mitsubishi w pewnym sensie powrót do przeszłości, ponieważ kilka lat temu firma prowadziła w Australii testy klimatyzacji oraz uszczelnień przeciwpyłowych przeznaczonych dla nowego modelu. Historia lubi się powtarzać…