Poddawali oni 11 aut specjalnym próbom, podczas których zapoznawali się z osiągami i własnościami jezdnymi pojazdów startujących w konkursie. Próby zaplanowano tak, aby sprawdzić możliwie najwięcej elementów konstrukcyjnych samochodów. Nad regulaminem i procedurami przeprowadzenia testu czuwała firma Ernst&Young. Przedstawiciele audytora kontrolowali też wszystkie odcinki testowe.
Mitsubishi Lancer jest obecnie najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Polsce. Dostępne są 2 wersje nadwoziowe Lancera: czterodrzwiowy Sedan i pięciodrzwiowy Sportback. Lancer Sedan oferowany jest z 3 silnikami: benzynowymi 1.5 l. (109 KM) i 1.8 l. (143 KM) i 2-litrowym turbo dieslem (140 KM). Lancer Sportback jest dostępny z 2 jednostkami napędowymi: benzynowym silnikiem 1.8 l. o mocy 143 KM oraz 2-litrową jednostką wysokoprężną o mocy 140 KM. Obydwie wersje Lancera można zamówić z trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silnik 1.8) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8) oraz 6-biegową manualną (2. DID).
Na naszym rynku Lancer Sportback pojawił się jesienią ubiegłego roku i do końca roku sprzedano 574 takie pojazdy. W pierwszym kwartale 2009 roku Lancer Sportback znalazł 426 nabywców.
Zwycięzca konkursu – Mitsubishi Lancer Sportback to wyjątkowy w tej klasie „sports hatch”, oferujący dynamiczną koncepcję 5-drzwiowego hatchbacka w zgodzie ze sportową naturą modelu. Najważniejsze cechy tego auta, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna sylwetka z oferowanym w standardzie charakterystycznym tylnym spoilerem, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich, jak płyta podłogowa „Project Global”, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenia w połączeniu z atrakcyjną ceną. Lancer Sportback ma 458,5 cm długości i jest o 1,5 cm dłuższy niż model sedan. Przy tej długości mieści się on pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.
W standardowym wyposażeniu Lancera Sportback znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek. {AKAPIT We wnętrzu Lancera Sportback znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancer Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.