Za sprawą nowej 178-konnej jednostki napędowej w Mitsubishi L200 znacznie poprawiono osiągi, ograniczono hałas, drgania i wibracje a także zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2. Dzięki dodatkowym poduszkom i kurtynom powietrznym L200 zapewnia kierowcy i pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa. Mitsubishi L200 nadal jest jedynym pickupem na rynku, oferującym zaawansowany system napędu na 4 koła, który ma zastosowanie nie tylko w terenie, ale także na drogach asfaltowych.
W L200 High Power Double Cab przedłużono przestrzeń ładunkową, zachowując jednak najmniejszy w klasie promień skrętu. W nowym pojeździe poprawiono komfort podróżowania i wzbogacono listę wyposażenia – pojawiły się na niej takie elementy, jak bardziej komfortowe fotele przednie z lepszym trzymaniem bocznym, tempomat, chowane lusterka boczne, nowy 420W system audio, przyciemniane szyby. L200 dostępne jest teraz także w nowym kolorze nadwozia o nazwie „Sapphire Blue”. Kupując Mitsubishi L200 High Power właściciele firm mogą odliczyć cały, 22% podatek VAT. Ceny Mitsubishi L200 zaczynają się od 52 450 zł netto a L200 High Power jest dostępne od 87 696 zł netto.
Mitsubishi L200 to pickup z ponad 60-letnią tradycją. Najważniejsze cechy tego auta to nowoczesna stylistyka rodem z rajdowych tras, niespotykany w tej klasie komfort jazdy także dzięki przestronnej kabinie o najdłuższym w tej klasie pojazdów wnętrzu, funkcjonalność, wysoki poziom bezpieczeństwa (na poziomie 4 gwiazdek Euro-NCAP) m.in. dzięki wyjątkowym w tej klasie aut systemom kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz stały napęd na obie osie Super Select. Do napędu auta służą obecnie 2 turbodoładowane silniki wysokoprężne o pojemności 2.5 litra: oferowany dotąd silnik z wtryskiem paliwa w technologii Common Rail o mocy 136 KM i 160 KM oraz nowa jednostka o mocy 178 KM, które współpracują z dwoma skrzyniami biegów: 5-biegową manualną z reduktorem Easy Select i Super Select oraz 4-biegową automatyczną z reduktorem Super Select. W Polsce auto dostępne jest w 3 wersjach: z podwójną kabiną (Double Cab) z przedłużoną przestrzenią ładunkową, pojedynczą kabiną (Single Cab) i półtorej kabiny (Club Cab) w 5 opcjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense, Intense Plus i Instyle i dziewięciu kolorach nadwozia.
W ubiegłym roku L200 był drugim najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Polsce. W 2008 roku sprzedano 1047 takich aut.
High Power o mocy 178 KM
Inżynierowie Mitsubishi Motors z centrum badawczo-rozwojowego w Okazaki stanęli na wysokości zadania konstruując dla L200 nowy silnik High-Power 2.5Di-D o mocy 178 KM.
Nowy motor będzie alternatywą dla oferowanej obecnie jednostki Mid-Power 2.5Di-D 136 KM i 167 KM, co da klientom w Europie większy wybór dostępnych opcji napędu.
Gruntowna modernizacja spowodowała nie tylko poprawę osiągów, dzięki którym silnik jest obecnie liderem w swojej klasie; odpowiednie przeprojektowanie jednostki przełożyło się także na istotne ograniczenie hałasu, wibracji i drgań.
Inżynierowie MMC zmienili kształt komór spalania oraz stop metalu, z którego zostały wykonane. Wzmocniono łożyska, przeprojektowano wtrysk paliwa i turbosprężarkę oraz usprawniono układ chłodzenia.
W rezultacie nowy 2009 L200 2.5 Di-D High-Power może pochwalić się mocą 178 KM przy 4 000 obr/min (+ 29% z przekładnią manualną i automatyczną w porównaniu z silnikiem Mid-Power) oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym odpowiednio 400Nm przy 2 000 obr/min w wersjach z ręczną skrzynią biegów (+ 27% w porównaniu z Mid-Power) i 350 Nm przy 2 000 obr/min w wersjach z automatyczną skrzynią biegów (+ 11% w porównaniu z Mid-Power).
Nowy silnik współpracuje z:
- 5-stopniową manualną skrzynią biegów, której walcową konstrukcję cechuje duża sztywność, pomagająca wyciszyć skrzynię i podnieść poziom jej niezawodności. Potrójne synchronizatory stożkowe dla I, II i III biegu zapewniają lekkie załączanie przełożeń.
- sterowaną elektronicznie 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów z nadbiegiem oferującą wysokie wartości momentu obrotowego, długą żywotność i niezawodność i korzystną charakterystykę zmiany przełożeń.
L200 nadal posiada najdłuższą kabinę w swoim segmencie (215,3 cm). W nowym Double Cab dodatkowo przedłużono przestrzeń ładunkową, by auto mogło lepiej sprostać wymaganiom klientów. Przeprojektowany pod kątem walorów użytkowych ujmuje prostotą oraz oferuje dodatkowe 18 cm przestrzeni ładunkowej (wzrost z 1,325 mm do 1,505 mm).
Pomimo większej o 18 cm długości całkowitej (5,180 mm wliczając zderzak ze stopniem) nowy L200 Double Cab posiada ten sam rozstaw osi, dzięki czemu niezmieniona pozostała 5.9 m średnica zawracania, która jest najlepszym wynikiem w swojej klasie.
Konstrukcja zawieszenia, układu kierowniczego i hamulców
- Przednie zawieszenie z kombinacją podwójnych wahaczy trójkątnych i sprężyną śrubową daje dobrą stabilność na nierównych nawierzchniach i podczas hamowania, sztywna konstrukcja, prosta obsługa i niska masa układu
- Tylny sztywny most montowany pod resorami piórowymi (w odróżnieniu od rozwiązania z mostem nad resorami) daje wysoki komfort jazdy, duży prześwit, dobrą stabilność (poprzeczne usztywnienie pojazdu), zmniejszenie różnic w prowadzeniu między pojazdem załadowanym i pustym, długą żywotność konstrukcji i niski poziom hałasu.
- Układ kierowniczy z zębatkową przekładnią kierowniczą = czuły układ kierowniczy (reaguje neutralnie, liniowo i stabilnie) dzięki specyficznej charakterystyce pracy przekładni zębatkowej, a także dużej sztywności konstrukcji. Wśród dodatkowych zalet można wymienić ograniczenie zjawiska przenoszenia drgań i momentu skręcającego od kół przez układ kierowniczy na kierownicę, niski poziom hałasu i drgań, niską masę a także łatwą obsługę.
- Przednie 16-calowe hamulce tarczowe o nowej konstrukcji z wentylowanymi tarczami i tylne hamulce bębnowe o średnicy 11,6 cala współpracują z 10-calowym pojedynczym siłownikiem i systemem ABS.
- Do tak zintegrowanego układu inżynierowie MMC dołączyli jeszcze zawór regulacyjny LSPV (ang. Load Sensing Proportioning Valve), który zapewnia odpowiednią skuteczność hamowania bez względu na obciążenie skrzyni ładunkowej. Zawór LSPV wykorzystuje czujniki przy tylnych kołach w celu dokładnego określenia niezbędnej siły hamowania. Zapobiega to blokowaniu tylnych hamulców i pozwala kierowcy bezpiecznie zatrzymać pojazd, nawet podczas przewożenia ciężkiego ładunku.
- Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (ang. Electronic Brake force Distribution – EBD) jest także montowany jako wyposażenie standardowe zwiększające bezpieczeństwo, pozwalające skrócić drogę hamowania.
- Zawór elektromagnetyczny systemu ABS umożliwia kontrolowanie wartości siły hamowania kół tylnej osi i dostosowanie jej zarówno do rodzaju nawierzchni, jak i obciążenia skrzyni ładunkowej, co pozwala na zoptymalizowanie rozdziału siły hamowania między koła przedniej i tylnej osi.
- Duża jest skuteczność hamowania pojazdem obciążonym, ponieważ niezależnie od rodzaju nawierzchni i stopnia obciążenia skrzyni do kół tylnej osi jest dostarczana idealnie wyliczona wartość siły hamowania.
Przeprowadzone przez Euro-NCAP crash-testy pozwoliły uzyskać 4 gwiazdki – to najlepszy rezultat wśród półciężarówek o ładowności do 1000 kg. O pasażerów i przewożony bagaż dbają:
- dostępny w standardzie antyblokujący układ ABS
- układ stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (wersje Intense i Invite). System kontroli stabilności toru jazdy jest unikalnym rozwiązaniem w segmencie półciężarówek popieranym przez najważniejsze europejskie gremia zajmujące się tematyką bezpieczeństwa jako urządzenie umożliwiające znaczne ograniczenie ryzyka wypadku. System po raz pierwszy znalazł zastosowanie w pickupie marki Mitsubishi właśnie w L200. Razem z obecnym w tym modelu systemem kontroli trakcji tworzy on zintegrowany system aktywnej kontroli stabilności toru jazdy i trakcji (ang. Active Stability and Traction Control – ASTC).
- stosowany po raz pierwszy w modelu Pajero stały napęd na cztery koła z systemem Super Select z centralnym mechanizmem różnicowym (wersje Intense i Instyle), który wyróżnia L200 w segmencie pickupów i pozwala kierowcy na użycie napędu na cztery koła niezależnie od warunków na drodze bez ryzyka nadmiernego zużycia opon (rozdział momentu przód/tył w L200 z układem Super Select wynosi 50:50); System Super Select umożliwia uzyskanie lepszej przyczepności podczas jazdy z pustą skrzynią ładunkową, co może się często zdarzać, biorąc pod uwagę rekreacyjny charakter pojazdu.
- Obok systemu „Super Select” oferowana jest także skrzynia rozdzielcza „Easy Select” (w wersji Invite), która umożliwia przełączenie napędu 2-kołowego na 4-kołowy bez konieczności zatrzymania pojazdu (w zakresie prędkości do 100 km/h), niezależnie od rodzaju nawierzchni, identycznie jak w przypadku skrzyni „Super Select”.
- Modele L200 wyposażone w system „Easy Select” bądź „Super Select” dodatkowo mogą korzystać z zalet, jakie daje elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Naciśnięcie przełącznika na tablicy rozdzielczej powoduje zablokowanie tylnego mechanizmu różnicowego (w zakresie prędkości do 12 km/h) w celu zapewnienia optymalnych właściwości trakcyjnych na gruntach o małej spoistości. System działa niezawodnie w trudnych warunkach i niskich temperaturach, a zawdzięcza to zastosowaniu wbudowanej struktury membranowej.
- niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi typu A-arm i sprężynami śrubowymi zapewnia znakomitą stabilność na drodze i w terenie.
System bezpieczeństwa biernego L200 obejmuje:
- konstrukcję „RISE” (ang. Reinforced Impact Safety Evolution), opatentowana przez Mitsubishi Motors i wykorzystywana we wszystkich nowych produktach koncernu, odgrywa kluczową rolę w integrowaniu i scalaniu różnych elementów konstrukcyjnych, co zapewnia zwiększoną ochronę pasażerów podczas wypadku.
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu,
- wyłącznik poduszki powietrznej pasażera z przodu,
- boczne poduszki powietrzne w wersji Club Cab
- boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne w wersji Double Cab
- mocowania ISOFIX,
- napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu,
- konstrukcję przedniego pasa i pokrywy silnika minimalizującą obrażenia pieszych w razie wypadku,
- bardziej komfortowe fotele przednie z lepszym trzymaniem bocznym (Intense/Instyle)
- przemyślaną konstrukcję tylnej części dachu (w miejscu złączenia z tylną szybą) zapobiegającą urazom potylicy i podstawy czaszki,
- funkcję zapobiegania przycięciu dłoni przez szyby boczne, tylne i dach szklany,
- belki wzmacniające w drzwiach,
- konstrukcję pedałów ograniczającą ryzyko urazów kończyn dolnych w razie wypadku,
- łamaną dwustopniowo kolumnę kierownicy,
- zbiornik paliwa usytuowany przed tylnym mostem,
- zamknięty hydroformowany profil ramy ze wzmocnieniami w przedniej części umożliwiającymi dobre pochłanianie energii zderzenia.
{
Funkcjonalność - nie tylko do zadań specjalnych
Zgodnie z tradycją tego modelu najnowszy pickup Mitsubishi jest pojazdem o dwojakim zastosowaniu. To starannie zaprojektowana oraz wytrzymała konstrukcja, która sprawdza się znakomicie jako narzędzie pracy i pojazd rekreacyjny, zarówno na drodze, jak i w terenie. Uniwersalność zapewniają:
- przestronna pięcioosobowa kabina Double Cab z klimatyzacją;
- maksymalna ładowność do 1080 kg;
- możliwość holowania przyczepy o masie do 2700 kg (z hamulcem);
- wykonana w technologii hydro-formingu rama nośna zaprojektowana, aby zapewnić podróżującym - wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, dużą sztywność i wytrzymałość na zginanie oraz skręcanie i redukować przenoszenie drgań.
- sztywna tylna oś z wielowarstwowymi resorami piórowymi – to połączenie gwarantuje trwałość i maksymalną ładowność;
- przestrzeń ładunkowa przystosowana do przewożenia europalety;
- galwanizowana podłoga skrzyni ładunkowej o podwójnych ściankach charakteryzuje się wysoką wytrzymałością
- tylna burta opuszczana o 180 stopni (w zależności od wersji), po to by umożliwić załadunek wózkiem widłowym;
- 12-letnia gwarancja antykorozyjna;
- układ regulujący siłę hamowania odpowiednio do obciążenia auta (LSPV) zapewnia bezpieczne hamowanie.