Outlander został doceniony głównie ze względu na ilość miejsca wewnątrz oraz dostępność elementów bezpieczeństwa, ułatwiających przewożenie zwierząt domowych.
W Stanach Zjednoczonych 71 milionów osób posiada w domu zwierzątko, a 82 procent psów podróżuje samochodem w ciągu całego swojego życia. Jednakże według statystyk Bark Buckle UP, aż 98 procent psów jest przewożonych w samochodzie bez żadnych zabezpieczeń, co w razie wypadku naraża na niebezpieczeństwo nie tylko same zwierzęta, ale także pozostałych pasażerów pojazdu. Podczas zderzenia przy prędkości 56 km/h, niezabezpieczone zwierzę o wadze 27 kilogramów staje się pociskiem o masie 1225 kilogramów, który poważnie zagraża zdrowiu i życiu współpasażerów.
Podczas wyboru Mitsubishi Outlandera Edmunds.com napisał: „Boczne poduszki powietrzne, 5-gwiazdkowe wyniki w testach zderzeniowych oraz zamontowane w kierownicy przyciski sterujące urządzeniami – to wszystko wchodzi w skład arsenału dostępnego w Outlanderze. Co więcej, istnieje możliwość złożenia siedzeń i stworzenia płaskiej powierzchni oraz schowania trzeciego rzędu foteli w podłogę (wszystko to zwiększa ilość przestrzeni dla większych zwierząt), a także rozlokowania wszystkich akcesoriów użytkownika i zwierzęcia w ponad 12 pokładowych schowkach.”
Latem tego roku w Południowej Kalifornii Mitsubishi przeprowadziło nietypową akcję w parkach dla psów i na plażach, gdzie rozdawano darmowe przysmaki dla zwierząt oraz składane miski na wodę. „Odzew właścicieli zwierząt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania,” powiedziała Frances Oda, wiceprezydent marketingu Mitsubishi Motors North America. „Właściciele doceniają starania Mitsubishi w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu zwierzętom, podczas gdy nasi kudłaci przyjaciele czerpią dużą przyjemność z chłeptania orzeźwiającej, chłodnej wody podczas zabawy.”