...w nowy samochód szybkiego reagowania (RIV) FRSA - pojazd zbudowany specjalnie do szybkiego działania w szeroko pojętych sytuacjach kryzysowych. Z możliwością wykorzystania w wielu dziedzinach, takich jak ratownictwo, leśnictwo, obrona, lotnictwo, przemysł petrochemiczny, różnego rodzaju kopalnie, samochody L200 zostały specjalnie zaprojektowane tak, aby nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo pasażerów i minimalny wpływ na środowisko.
Pojazdy szybkiego reagowania (RIV - Rapid Intervention Vehicle) L200 będą wykorzystywane do operacji przeciwpożarowych w ekstremalnych warunkach z ograniczonym dostępem dla większych pojazdów np. w wielu kopalniach w całej Australii. Niewielka flota L200 będzie zbudowana zgodnie ze specyfikacjami FRSA. Obecnie zakończono produkcję pierwszego L200 RIV na bazie wersji GLX z podwójną kabiną.
Pierwszy specjalnie skonstruowany samochód pożarniczy L200 wyposażony został w umieszczone na płycie podłogowej urządzenie do wytwarzania piany za pomocą sprężonego powietrza (CAFS) Frontline, które może wyprodukować 4500 litrów piany z zaledwie 227 litrów wody. Niewymagająca napędu zewnętrznego ani silników, jednostka CAFS Frontline wykorzystuje powietrze z odpowietrzenia cylindrów zamontowanych na ramie urządzenia do wytwarzania piany i zapewnia minimalne zużycie wody do gaszenia pożarów.
Z większą liczbą samochodów L200 RIV zaplanowanych do zakupu, FRSA posiadać będzie wszechstronną flotę pojazdów, zdolnych do reagowania w najróżniejszych sytuacjach zagrożenia w skuteczny i szybki sposób.
Pan Wells z FRSA podkreśla znaczenie tak uniwersalnego pojazdu. "Potrzeba posiadania jednostki szybkiego reagowania, takiej jak RIV, ma żywotne znaczenie dla firm, których działanie wymaga szybkiej odpowiedzi na zagrożenie.Tradycyjne samochody pożarnicze tej klasy posiadają słabą zdolność do gaszenia pożarów i nie są na tyle wszechstronne, aby dowieźć pięciu ratowników na miejsce wypadku. Ponadto RIV może być użyty w wielu operacjach służb pierwszego reagowania, takich jak pierwsza pomoc, powypadkowe samochodowe operacje ratunkowe i usuwanie wycieków szkodliwych substancji", powiedział Wells. "Dysponując tym nowym, specjalnie skonstruowanym L200 RIV, oczekujemy krótszego czasu reakcji w poważnych sytuacjach zagrożenia", podsumował pan Wells.
Wszechstronny, mocny lecz nadal komfortowy i bogato wyposażony L200 może podjąć się każdego zadania. Śmiała, potężna linia wyróżnia go na drodze a imponująca lista elementów bezpieczeństwa oraz wysokiej jakości wykonanie sprawia, że samochód ten jest mocny i niezawodny.
Standardowa specyfikacja elementów bezpieczeństwa obejmuje wzmocnione nadwozie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) z przednimi strefami zgniotu pochłaniającymi energię zderzenia oraz wzmocnionymi wspornikami i poprzeczkami bocznymi dodatkowo chroniącymi pasażerów pojazdu. Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy, układ hamulcowy ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania i napinacze pasów bezpieczeństwa stanowią wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach z 2,5 litrowym silnikiem diesla.
Szef działu Floty i Samochodów Używanych MMA, Iaen Paul jest zachwycony, widząc tak udaną współpracę przy projektowaniu pojazdu zadaniowego przeznaczonego do wykorzystania w sytuacjach zagrożenia.
"Przy konstrukcji tego samochodu wraz z FRSA była zaangażowana nie tylko firma Mitsubishi. Współpracowaliśmy również z Zupps Mt Gravat, wykorzystując ich szeroką wiedzę i doświadczenia w zakresie ROPS (systemów zabezpieczających przy przewróceniu się pojazdu). Razem wyprodukowaliśmy pojazd, który powinien stać się jednym z najbezpieczniejszych i najwydajniejszych samochodów RIV w masowej produkcji. Ten wysoko wyspecjalizowany "bohater" spełni stawiane przed nim zadania, jestem tego pewien" powiedział I. Paul.