...japońskiego w konkursie na Samochód Roku (Japanese Car of the Year “Most Advanced Technology” Award). Wdrożony do produkcji seryjnej, bez kompromisów
Bezkompromisowy bezemisyjny samochód zbierał pochwały za sposób, w jaki zastosowano zaawansowaną technologię akumulatorów litowo-jonowych w pełnowymiarowym czteroosobowym rodzinnym samochodzie miejskim oraz szybkie wdrożenie do produkcji seryjnej.
Samochód jest dostępny w Japonii od lipca bieżącego roku. Wszystkie pojazdy przeznaczone w tym roku na rynek japoński, w ilości 1400 sztuk, zostały już sprzedane. Dodatkowo przyjęto zamówienie na 900 sztuk z produkcji planowanej na rok 2010.
Rozpoczęcie produkcji na rynek europejski planowane jest na początek października 2010 roku. Na rynkach Europy kontynentalnej modele z kierownicą z lewej strony dostępne będą w końcu 2010 roku, w zależności od kraju. W Wielkiej Brytanii, która jest rynkiem samochodów z kierownicą z prawej strony, tak jak Japonia, pierwsze egzemplarze będzie można zobaczyć na drogach już w grudniu tego roku.
Biegłość Mitsubishi Motors w dziedzinie EV i PHEV
Tytuł Japońskiego Samochodu Roku podkreśla biegłość Mitsubishi Motors w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych, sięgającą początku lat 70-tych ubiegłego wieku.
Dodatkowo umacnia pozycję lidera, jaką Mitsubishi Motors zajmuje pośród firm pracujących nad rozwojem samochodów elektrycznych i hybrydowych, sygnalizując znakomity postęp dążeniu do celu, którym jest uzyskanie 20% udziału samochodów elektrycznych lub hybrydowych w produkcji w roku 2020.