...- nowy Outlander zainicjuje stworzenie nowej gamy samochodów typu crossover koncernu Mitsubishi Motors. Niemal trzy lata po premierze rynkowej popularny model Mitsubishi Outlander („Outlander” to nazwa SUV-a Mitsubishi, który zadebiutował w Europie w 2003 r. Te dane dotyczą jednak Outlandera kolejnej generacji - większego projektu globalnego pojazdu zaprezentowanego na początku 2007 r.) koncernu Mitsubishi Motors – który sprzedał się w liczbie 130 166 sztuk w Europie, czyli na największym rynku zbytu modelu, a całkowita sprzedaż na świecie wyniosła 328 212 sztuk – został gruntownie zmodyfikowany w odpowiedzi na zmieniające się trendy rynkowe i oczekiwania klientów. Ponadto, samochód zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną Mitsubishi Motors, co zapowiedział model koncepcyjny „Outlander GT Prototype”.
Nowy Outlander, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w Japonii 3 września tego roku (bez osłony chłodnicy typu „Jet Fighter”), a następnie w Chinach i Australii (z osłoną chłodnicy typu „Jet Fighter”), niedługo wejdzie do sprzedaży na większości rynków światowych.
Produkcja modelu w Europie rozpoczęła się 8 października 2009 r. w holenderskiej fabryce MMC NedCar. Samochody zjeżdżające z taśm produkcyjnych będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach.
Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutuje nowy Outlander a jest to zasługą bezprecedensowego sukcesu rynkowego tego modelu. W naszym kraju bowiem ten model od momentu rynkowej premiery cieszył się niesłabnącą popularnością – wolumen sprzedaży rósł nieprzerwanie z miesiąca na miesiąc od kwietnia 2007 roku do października 2009 roku a Outlander stał się najpopularniejszym SUVem w Polsce. Od stycznia do października 2009 roku sprzedano 2394 takie auta, co stanowi prawie 12% wszystkich pojazdów z tego segmentu.
A oto przegląd cech nowego Outlandera:
Nowe nadwozie:
- Zupełnie nowa stylistyka przedniej części (całkowicie nowe przetłoczenia i słupki A) z charakterystyczną osłoną chłodnicy „Jet Fighter” + nowe tylne zderzaki.
- Długość całkowita: 466,5 cm (czyli o 2,5 cm więcej niż w poprzednim modelu)
- Bardziej eleganckie detale nadwozia
- Lepsza aerodynamika (opór powietrza, stabilność przedniej części nadwozia, hałas) pomimo bardziej dynamicznej stylistyki części czołowej nadwozia.
Nowe wnętrze:
- Nowa koncepcja wykończenia w zakresie materiałów tapicerskich (miękkie materiały na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a także materiał o bardziej sportowej teksturze na siedzeniach)
- Bardziej eleganckie detale wnętrza
- Nowa tablica przyrządów
Nowe wyposażenie:
- Reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym, doświetlającym zakręty AFS (Adaptive Front Lighting System)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu HAS (Hill Start Assist)
- System sygnalizowania awaryjnego hamowania ESS
- Ulepszony system audio premium Rockford Fosgate™ (z 650 W do 710 W)
- Ulepszony elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System)
Układ napędowy:
- Nowy silnik benzynowy 2.0 l MIVEC (147 KM / 199 Nm / od 182 do 189 g/km), tylko z napędem 2WD i 5-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową CVT
- Dwusprzęgłowa skrzynia biegów Mitsubishi Motors „Twin Clutch-Sport Shift Transmission” (TC-SST) dostępna z silnikiem 2.2 DiD - podobna do przekładni oferowanej w modelu Lancer Evolution - połączenie oszczędnego/ekologicznego silnika wysokoprężnego z automatem.
- Pozostałe jednostki napędowe (2.0 DiD oraz 2.4 MIVEC) przeprojektowane pod względem większej wydajności ekologicznej (niższa emisja CO2 o 4-5% w zależności od wariantu).
W Polsce nowy Outlander jest obecnie dostępny z wysokoprężnym silnikiem 2.0 DID i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Już w pierwszym kwartale 2010 roku w ofercie pojawią się kolejne wersje - z nową benzynową 2-litrową jednostką napędową, napędem na 1 oś i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4 z przekładnią CVT oraz z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2 DID i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.