...odpowiedzialny za Strategię Produktu, z rąk redaktora naczelnego auto motor und sport Bernda Ostmanna. Model i-MiEV został wprowadzony na rynek w Japonii w lipcu 2009 roku, podczas gdy produkcja eksportowych wersji z kierownicą po lewej stronie rozpocznie się w październiku 2010 roku. Opracowany przez firmę MMC pojazd o zerowej emisji CO2 i minimalnej emisji dwutlenku węgla od początku procesu produkcji do jego końca (cykl well-to-wheel (od szybu wiertniczego do kół pojazdu) w dużym stopniu przyczynia się do ochrony klimatu.
Europejską premierę i-MiEV zaplanowano na koniec roku 2010. Wersje oferowane na Starym Kontynencie będą wyposażone w system ładowania kompatybilny z europejskimi gniazdkami o napięciu 220/240 V, co umożliwi pełne naładowanie wyczerpanej baterii pojazdu w około siedem godzin.
„Jesteśmy szczególnie dumni z faktu, iż międzynarodowe jury uhonorowało w tym roku nasz pojazd elektryczny, przyznając mu tę uznaną na całym świecie nagrodę. Dzięki temu wierzymy, że europejski debiut rynkowy modelu i-MiEV zaplanowany na koniec 2010 roku będzie kolejnym sukcesem,” powiedział pan Uesugi.
Zdobywców nagrody nazwanej imieniem współzałożyciela magazynu auto motor und sport wybiera jury złożone z wydawców magazynu oraz redaktorów naczelnych 21 międzynarodowych magazynów partnerskich. Już od 1989 roku nagroda Paul Pietsch przyznawana jest szczególnie innowacyjnym projektom z zakresu inżynierii motoryzacyjnej. W celu zakwalifikowania się do konkursu, nowa technologia musi znajdować się w produkcji seryjnej.