...i najlepsze właściwości użytkowe w swojej klasie. W oczach jurorów szczególne uznanie zyskały walory praktyczne 4-osobowego samochodu, jego zasięg i czas ładowania akumulatorów. Wysokie noty przyznano także za łatwość korzystania z samochodu, wynikającą z użycia konwencjonalnych elementów kontroli i sterowania oraz funkcjonalność rozplanowania przedziału pasażerskiego.
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu brytyjskiego oddziału Mitsubishi Motors, Toby Marshall skomentował to następująco: Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem tak prestiżowej nagrody drugi raz z rzędu.
Prowadzimy w tym roku szeroko zakrojony program prezentacji naszego nowego modelu i-MiEV, co zaowocowało już pewną ilością zamówień, które zaczniemy realizować począwszy od stycznia 2011 roku. i-MiEV jest częścią wciąż poszerzanej oferty ekologicznych samochodów Mitsubishi. Do modelu Colt ClearTec dołączył w tym roku ASX ClearTec, korzystający z jeszcze nowszych technologii redukowania emisji CO2, a wkrótce będziemy mieli przyjemność poinformować o kolejnych działaniach firmy Mitsubishi w tym kierunku.
i-MiEV to samochód o napędzie wyłącznie elektrycznym, a więc o zerowej emisji spalin. Jest to samochód elektryczny, w którym wielkość kabiny pasażerskiej nie jest wynikiem żadnych kompromisów. Może on komfortowo przewieźć 4 osoby wraz z ich bagażem. Jego prędkość maksymalna wynosi 130 km/h, zasięg na jednym ładowaniu to 150 kilometrów, a czas pełnego ładowania całkowicie wyczerpanych akumulatorów wynosi 6 godzin przy użyciu zwykłego domowego gniazdka elektrycznego z uziemieniem. Koszt takiego ładowania w Wielkiej Brytanii to 96 pensów. Dodatkowo i-MiEV może zostać naładowany od zera do 80% pojemności akumulatorów w ciągu 30 minut, przy użyciu terminalu szybkiego ładowania.
i-MiEV pełni ważną rolę w rządowym programie demonstracji samochodów o ultraniskiej emisji spalin (Government’s Ultra Low Carbon Vehicle Demonstrator), prowadzonym w Wielkiej Brytanii przez Radę Strategii Technologicznych (Technology Strategy Board), Mitsubishi i-MiEV bierze także udział w programie pozyskiwania samochodów o niskiej emisji spalin (Low Carbon Vehicle Procurement Programme) finansowanym przez brytyjski Departament Transportu i zarządzanym przez agencję Cenex.