...a firmie Mitsubishi Motors North America wpis do księgi rekordów Guinnessa. Wpis ten dotyczy najdłuższego dystansu pokonanego w ciągu 24 godzin przez pojazd sterowany zdalnie – nowy rekord to 91 mil, czyli nieco ponad 145 km.
Kampania Mitsubishi Live Drive była pierwszym w historii programem jazd próbnych odbywanych zdalnie w czasie rzeczywistym, pozwalając kierowcom na nieosiągalne wcześniej doświadczenie polegające na kierowaniu prawdziwym samochodem Mitsubishi Outlander Sport (ASX) bez wychodzenia z domu, jedynie za pomocą klawiatury własnego komputera i przy użyciu łącza internetowego.
Oprócz wspomnianego rekordu, w czasie niezwykłego jedenastodniowego program jazd próbnych trwających od 1 do 11 listopada, odnotowano kilka innych ciekawych liczb i faktów:
- Chęć odbycia wirtualnej jazdy zgłosiło 40.000 osób;
- Niemal 5.000 kierowców z 50 stanów USA odbyło jazdy próbne;
- 38 osób przez cały przysługujący im czas jazdy kręciło bączki
- 11 uczestników całą jazdę próbną zdecydowało się przeprowadzić na wstecznym biegu.
By zrealizować ten projekt, MMNA zgromadziło najbardziej utalentowany zespół specjalistów z dziedziny nowoczesnej techniki samochodowej, marketingu i komunikacji interaktywnej. Koncepcja projektu powstała i była realizowana pod kierownictwem agencji 180 LA, przy współpracy specjalistów od komunikacji interaktywnej z firmy B-Reel oraz światowej klasy eksperta w dziedzinie robotyki, dr Jamesa Brightona (częstego gościa programów telewizyjnych Pogromcy Mitów i Top Gear).
Dr Brighton zbudował specjalnie dla celów tego projektu zrobotyzowany system sterowania kierownicą, zmianą biegów, przyspieszaniem i hamowaniem samochodu, podczas gdy firma B-Reel opracowała oprogramowanie pozwalające kierować zrobotyzowanym samochodem z komputera poprzez łącze internetowe. Firma B-Reel stworzyła także portal internetowy umożliwiający uczestnikom programu zdalne odbywanie jazdy próbnej samochodem. Schematic - główna agencja reklamy elektronicznej pracująca dla MMNA - opracowała stronę internetową dedykowaną samochodowi Mitsubishi Outlander Sport (w Europie ASX), która informowała o możliwości udziału w jazdach testowych, opracowała także plakaty internetowe zachęcające do rejestrowania się na liście chętnych do udziału w programie.
Osoby zajmujące zdalnie miejsce za kierownicą mogły w czasie rzeczywistym kierować samochodem jedynie przy użyciu klawiatury swojego komputera, a docierający do nich sygnał wideo pokazywał na żywo widok zza kierownicy samochodu. Wrażenia wzmocniono przesyłając także dźwięk pracy silnika lub wybraną przez kierowcę ścieżkę muzyczną. Zabezpieczając się przed opuszczeniem przez samochód terenu przeznaczonego do jazd próbnych, stale monitorowano jego lokalizację za pomocą trzech opartych o czujniki laserowe systemów nawigacji GPS japońskiej firmy Topcon.