Sprzedaż rozpoczęła się w 17 sklepach w całej Japonii, łącznie z prefekturami Tokio, Kanagawa i Saitama. W ramach programu „inteligentny dom”, Yamada Denki rozlokuje dodatkowych sprzedawców specjalizujących się w pojazdach elektrycznych w 17 sklepach, które już teraz uczestniczą w programie sprzedaży samochodów. Wszystko to ma na celu zwiększenie sprzedaży. Co więcej, firma podejmie aktywne działania z zakresu PR, tworząc 4 grudnia specjalną halę wystawienniczą dla modelu i-MiEV w sklepie Techland Yokohama Izumi, a także zaoferuje klientom kompleksowe rozwiązania w postaci instalacji systemów energii słonecznej w stacjach ładowania oraz organizacji imprez, takich jak jazdy testowe.
Bodźcem do rozpoczęcia działań był projekt E-Kizuna, który realizowano w kwietniu tego roku w Saitamie w czasie, gdy obie firmy uczestniczyły w „Pierwszym forum E-Kizuna w Saitamie”.
Podczas spotkania, przedstawiciele zarówno MMC, jak i Yamada Denki omawiali plany sprzedaży pojazdów elektrycznych w sklepach z elektroniką dochodząc do wniosku, że promocja i popularyzacja samochodów EV odgrywa ważną rolę w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Firma Yamada Denki aktywnie wspiera działania proekologiczne, a w ramach programu „inteligentny dom” rozpoczęła już planowanie i sprzedaż „zielonych” produktów oszczędzających energię, takich jak generatory energii słonecznej, EcoCute czy domowych systemów elektrycznych zasilanych w 100% energią elektryczną.
W przyszłości pojazdy EV będą pełniły rolę źródeł energii i odegrają ważną rolę w dostarczaniu i wykorzystywaniu energii elektrycznej w domostwach. Poprzez rozpoczęcie sprzedaży samochodów elektrycznych, Yamada Denki aktywnie promuje rozwiązania z zakresu programu „inteligentny dom”.
Koncern MMC zaprezentował model i-MiEV w Japonii w lipcu 2009 roku, podczas gdy samochód wszedł do sprzedaży detalicznej w kwietniu tego roku. Do tej pory w ręce klientów z Japonii trafiło już około 3 000 sztuk tego ekologicznego auta. Popularyzacja samochodów elektrycznych wymaga stworzenia niekonwencjonalnej kategorii pojazdów oraz wdrożenia nowych, niestandardowych inicjatyw wykraczających poza granice przemysłu motoryzacyjnego. Tym samym, współpraca z firmami sprzedającymi elektronikę, które są w stanie zaoferować nowe pomysły odnośnie wykorzystania aut EV w codziennym życiu, nabiera większego znaczenia.