W ramach oceny ogólnej otrzymał cztery gwiazdki, udowadniając, że poziom bezpieczeństwa w samochodach bezemisyjnych nie musi być niższy, niż w konwencjonalnych modelach. I-MiEV otrzymał taką samą ocenę, jak Citroen C-Zero i Peugeot iOn, z którymi dzieli design i wyposażenie związane zapewnieniem bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom.
Dr Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP powiedział: Doceniamy wysiłki Mitsubishi, które pragnęło zademonstrować, że samochody z napędem elektrycznym typu plug-in mogą być tak samo bezpieczne jak inne pojazdy. To pokazuje, że pojazdy elektryczne mogą w przyszłości zasłużyć na ocenę pięciu gwiazdek. Niezależnie od tego, czy samochody takie pochodzą od znanych producentów motoryzacyjnych, czy nowych graczy na rynku, konsumenci powinni oczekiwać, że będą spełniać te same standardy bezpieczeństwa, co pojazdy konwencjonalne.
Samochody z napędem elektrycznym poddawane są tym samym testom, co inne modele biorące udział w programie. Euro NCAP zwraca natomiast szczególną uwagę na to, by baterie nie rozpadały się po zderzeniu i by wyłącznik izolujący baterię podczas wypadku działał prawidłowo. Ze względu na ewentualne niebezpieczeństwo testy prowadzone były w laboratoriach zatrudniających specjalnie przeszkolony personel.
W zakresie ochrony dorosłych pasażerów I-MiEV otrzymał 73% ogólnej liczy punktów możliwych do zdobycia w tej kategorii. Euro NCAP oceniło, że przedział pasażerski nie był do końca stabilny i mógłby nie wytrzymać zderzenia przy większej prędkości. Punkty odjęto również za to, że mocnym odkształceniom po zderzeniu uległa większa część podłogi pojazdu. Euro NCAP wskazało, że ochrona przed przyspieszeniowo-opóźnieniowym urazem kręgosłupa szyjnego była dobra, nie spodobał się natomiast poziom ochrony okolic klatki piersiowej pasażerów. Nie stwierdzono żądnych problemów z napędem – bateria została poprawnie wyizolowana i nie uległa uszkodzeniu podczas testów.
W zakresie ochrony dzieci I-MiEVowi przydzielono maksymalną liczbę punktów za test symulujący zderzenie pojazdu z 3-letnim dzieckiem w kabinie. Euro NCAP przyznało też, ze zderzak Mistubishi dobrze zabezpieczał przechodniów przed zderzeniem (maksymalna liczba punktów), jednak przednia krawędź maski silnika została uznana za niebezpieczną dla nóg przechodniów dorosłych i okolic głowy u dzieci.
Za dodatkowe systemy bezpieczeństwa I-MiEV otrzymał 86% dostępnych punktów.