...stosowano materiały pochodzenia naftowego, takie jak włókna PET, ze względu na ich wytrzymałość i odporność na spalanie. W podstawę z włókien PET nowego pokrycia wpleciono teraz włókna bawełny, które są powszechnie wykorzystywanym materiałem naturalnym przyczyniającym się do obniżania emisji CO2 i ochrony zasobów ropy naftowej.
Materiał ten zachowuje najwyższe standardy przewidziane dla podzespołów motoryzacyjnych dzięki swojej oryginalnej strukturze, a także za sprawą odporności na spalanie, typowej dla włókien bawełny. Materiał może więc być wykorzystywany nie tylko w przypadku siedzeń, ale także podsufitki i elementów dekoracyjnych. Z uwagi na fakt, iż bawełna jest materiałem łatwym do pozyskania, nowy rodzaj pokrycia wnętrza będzie wykorzystywany w samochodach Mitsaubishi różnego typu.
Wstępne badania potwierdziły, iż emisja CO2 w pełnym cyklu życia (od pozyskania surowców do utylizacji) została zredukowana o 20% w porównaniu z konwencjonalnymi produktami (PET 100%). Materiały pochodzenia roślinnego o zerowej emisji CO2 (emisja CO2 w procesie spalania rośliny jest równoważona przez ilość CO2 absorbowanego podczas fotosyntezy innej rośliny podczas jej wzrostu) emitują mniej CO2 w cyklu życia produktu niż materiały pochodzenia naftowego.
Dążąc do zatrzymania efektu globalnego ocieplenia i spowolnienia wykorzystywania rezerw ropy naftowej, firma Mitsubishi kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad technologią „zielonych plastików”, która zastąpi materiały pochodzenia naftowego wykorzystywane obecnie w przypadku podzespołów motoryzacyjnych:
- materiał wykończeniowy wnętrza z włókien bambusa i polibursztynianu butylenu (PBS)”,
- maty podłogowe z włókien PTT (Politereftalan trimetylenu)” czy
- żywica fenolowa z płynnego drewna.