...rywalizowali także uczestnicy Rajdowego Pucharu Polski oraz rundy Lausitz Cup.
Na starcie mistrzostw Polski stanęła czołówka rajdowych zawodników, a spore grono z nich wybrało właśnie ten rajd na chrzest bojowy dla aut przygotowanych według nowej specyfikacji R4. Takimi Mitsubishi Lancerami na trasę wyruszyli Leszek Kuzaj z Jakubem Gerberem, Michał i Grzegorz Bębenkowie oraz Zbigniew Maliński pilotowany przez Macieja Wilka. W klasie HR tradycyjnie już w tym sezonie zgłosił się Tomasz Kuchar, który z Danielem Dymurskim startuje zasiadając w niesłychanie szybkim Lancerze Evolution V.
Nie zabrakło naturalnie rajdówek Mitsubishi w klasycznej dla nich grupie, czyli N4. Tu na starcie zameldowali się Mariusz Stec z Joanną Madej, Tomasz Czopik z Przemysławem Zawadą, Łukasz Habaj i Jacek Spętany oraz Radosław Typa z Andrzejem Obrębowskim i Marcin Abramowski z Łukaszem Włochem.
Zarówno odcinki specjalne, jak i pogoda solidne dały się we znaki zawodnikom podczas rajdu. Kluczową sprawą okazało się techniczne przygotowanie samochodu, jego ustawienie na bardzo techniczne i wymagające partie z asfaltem o zmiennej przyczepności, oraz dobór opon.
Ci, którzy prawidłowo odczytali kaprysy aury i dobrze wybrali mieszanki oraz rodzaj gum na odcinki specjalne, mogli cieszyć się z wyniku. Błędy kosztowały sporą stratę czasową i spadek w klasyfikacji.
W 26 Rajdzie Karkonoskim triumfowała francuska załoga Brian Bouffier i Xavier Panseri, podróżująca samochodem klasy S2000. Tegoroczni zwycięzcy Rajdu Monte Carlo i wielokrotni Mistrzowie Polski pozostawili za sobą krajowych rywali.
Najwyżej sklasyfikowaną załogą Mitsubishi byli Leszek Kuzaj i Jakub Gerber w Lancerze Evolution X, którzy zajęli piątą lokatę w klasyfikacji generalnej i klasie R4. Tuż za nimi uplasował się Tomasz Kuchar, wygrywając jednocześnie klasę HR. Tomasz Czopik zajął 8 miejsce w rajdzie, ale stanął też na najwyższym stopniu podium w grupie N.
Kolejnym rajdem w kalendarzu RSMP będzie asfaltowy Rajd Rzeszowski, który wystartuje w pierwszy weekend sierpnia.