...która wykorzystuje akumulatory w pojazdach elektrycznych do zasilania urządzeń i pomieszczeń zakładów przemysłowych. System składa się z układu fotowoltaicznego (20kW), pięciu pojazdów elektrycznych z naładowanymi akumulatorami oraz używanych akumulatorów (łącznie 80kWh), które pozyskano z takich pojazdów.
Podczas przygotowywania projektu korzystano z porad Tokyo Institute of Technology. Podjęta inicjatywa stanowi część projektu KEIHANNA Eco-City Next-Generation Energy and Social Systems Demonstration Project, który jest jednym z czterech przedsięwzięć dotyczących inteligentnych sieci energetycznych, powadzonych pod auspicjami japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu.
Celem projektu jest przedstawienie sposobu na odciążenie sieci energetycznej poprzez ładowanie akumulatorów w godzinach nocnych, kiedy jest ona mniej przeciążona, magazynowanie energii pozyskanej ze źródeł odnawialnych w akumulatorach, a następnie jej pobór i zasilenie urządzeń oraz biur zakładów przemysłowych w okresie największego zapotrzebowania na elektryczność. Firmy MC, MMC oraz Mitsubishi Electric zakładają również wykorzystanie używanych baterii wymontowanych z pojazdów elektrycznych oraz innych rodzajów akumulatorów, zamiast znacznie droższych, dedykowanych urządzeń. Pozwoli to zdecydowanie zmniejszyć koszty oraz przyczyni się do promocji ekologicznych rozwiązań technologicznych oraz pojazdów elektrycznych.
Szczegółowe dane dotyczące projektu demonstracyjnego w obecnym roku podatkowym:
- Ograniczenie wahań energii elektrycznej w budynku administracyjnym zakładu w Nagoya (MMC), dzięki zasilaniu z M-tech Labo o maksymalnej mocy 50kW (cel: 33-procentowa redukcja przy zakresie wahań o wartości 180kW).
- Sprawdzenie systemu EIS ang. (Electric vehicle Integration System), który gromadzi dane oraz informacje o dostępnej energii oraz czasie wyładowania akumulatorów danego pojazdu elektrycznego, jednocześnie dbając, by taki pojazd pozostawał zdatny do jazdy.