Oprócz tego na stoisku Mitsubishi europejską premierę będzie mieć nowy globalny model kompaktowy marki w Azji oferowany pod nazwą Mirage. W Paryżu pojawi się także zmodernizowany crossover ASX i wyścigowa wersja elektrycznego modelu i-MiEV, która w zeszłym miesiącu podjęła próbę wspięcia się na zbocze wzgórza Pikes Peak podczas jednego z najbardziej ekstremalnych wyścigów górskich
Outlander PHEV
Hybrydowy wariant modelu opiera się na nowej odsłonie Outlandera, która trafi do sprzedaży w Europie na początku października.
Jego napęd bazuje na rozwiązania stosowanych w innych modelach Mitsubishi, takich jak i-MiEV. Korzysta z 2-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego, baterii litowo-jonowych 12 kWh i dwóch silników elektrycznych (umieszczonych po jednym przy każdej z osi). Posiada także innowacyjny, elektroniczny system zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC. Akumulatory hybrydowego Outlandera można ładować w domu lub w specjalnej stacji ładowania. System potrafi także odzyskiwać energię hamowania.
System napędowy Outlandera PHEV sam wybiera odpowiedni tryb pracy, analizując warunki jazdy i aktualny stan naładowania akumulatorów. Może działać w jednym z trzech trybów:
- EV – w pełni elektryczny – silnik przedni i tylny korzystają wyłącznie z energii z baterii. Całkowity zasięg w tym trybie to 55 km.
- hybrydowy szeregowy – benzynowa jednostka napędowa pełni w nim funkcję generatora prądu zasilającego motory elektryczne. System działa w tym trybie, gdy poziom naładowania baterii jest niższy od pewnej, ustalonej z góry wartości, lub gdy kierowca potrzebuje większej dawki mocy, np. by wyprzedzić inny pojazd lub pokonać wzniesienie.
- hybrydowy równoległy – w tym trybie pierwsze skrzypce gra silnik benzynowy, a jednostki elektryczne tylko go wspierają. System wchodzi w ten tryb, gdy potrzebna jest maksymalna wydajność napędu (podczas jazdy z dużą prędkością).
Dzięki dwusilnikowemu napędowi na wszystkie koła Twin Motor 4WD, w którym jednostki elektryczne napędzają odpowiednio przednią i tylną oś, Outlander PHEV odznacza się lepszą przyczepnością i pozwala kierowcy na precyzyjniejszą kontrolę nad pojazdem niż ma to miejsce w przypadku samochodów wyposażonych w tradycyjne systemy mechaniczne. System Twin Motor 4 WD nie ma wału napędowego, ani innych elementów występujących w rozwiązaniach tradycyjnych. Zintegrowano go także z systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC sterującym wszystkimi kołami samochodu i zapewniającym dobrą stabilność niezależnie od warunków drogowych (lub terenowych).
Mitsubishi Outlander PHEV na początku przyszłego roku pojawi się w japońskich salonach sprzedaży, a później sukcesywnie w Europie i Ameryce Północnej.