Wyniki najnowszych testów zderzeniowych Mitsubishi Outlandera w poszczególnych kategoriach prezentują się następująco:
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- Bezpieczeństwo dzieci: 83%
- Ochrona pieszych: 64%
- Systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę: 100%
Nowy Outlander powstał w oparciu o nową, globalną płytę podłogową i jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji produktów firmy Mitsubishi. Mimo, iż jest to wciąż duży crossover segmentu D wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa aktywnego i biernego, samochód stracił około 100 kg w stosunku do poprzednika, co poprawiło jego wydajność paliwową i ekologiczną.
W najważniejszym obszarze działania, jakim pozostaje bezpieczeństwo, inżynierowie przeanalizowali trzy różne aspekty, wprowadzając nowe, zaawansowane systemy, takie jak:
- Tempomat adaptacyjny ACC (+ ogranicznik prędkości),
- System zapobiegania kolizjom czołowym FCM,
- System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu LDW,
Niektóre elementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera:
- nowo opracowana podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego,
- nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia, (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego,
- ograniczono ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy poprzez niedopuszczenie do cofania się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego,
- pasy bezpieczeństwa przy fotelu przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze,
- poprawiono ochronę głowy pieszego poprzez przekonstruowanie maski silnika, przednich błotników i podszybia przedniej szyby samochodu,
- nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego.