...aż dwa nowe pojazdy studyjne odpowiadające definicji „zielonych samochodów”.
Mitsubishi GR-HEV
Pierwszy koncept nosi nazwę GR-HEV (Grand Runner-HEV) – Sport Utility Hybrid Truck.
Mówiąc po polsku będzie to sportowo-użytkowy pickup z napędem hybrydowym. Pickup nie kojarzy się nam z samochodem przyjaznym dla środowiska, lecz z mocnym „wołem roboczym” o apetycie odpowiadającym możliwościom fizycznym. Jednak zarząd Mitsubishi uważa, że aby poprawić stan środowiska naturalnego, trzeba zainteresować alternatywnymi napędami jak najszersze grono nabywców. A to oznacza, że gama modelowa ekologicznych samochodów musi być jak najbardziej różnorodna i obejmować nie tylko małe miejskie autka, lecz również wielkie SUVy. Przykład takiego myślenia Japończyków mogliśmy poznać niedawno, gdy jesienią zeszłego roku na wystawie w Paryżu zadebiutował Outlander PHEV.
Teraz Mitsubishi postanowiło pójść o krok dalej i przystosować elektryczny układ napędowy do potrzeb większego, bardziej wytrzymałego i sportowego pojazdu. W ten sposób powstał koncepcyjny GR-HEV. Pickup o ładowności jednej tony będzie korzystać z hybrydowego napędu HEV, a bazuje na konstrukcji Dual Design. Oprócz silników elektrycznych wykorzystuje także wysokoprężną jednostkę Clean Diesel. Mitsubishi GR-HEV ma emitować nieco poniżej 149 dwutlenku węgla na kilometr.
Mitsubishi CA-MiEV
Drugi pojazd koncepcyjny Mitsubishi, który będzie mieć premierę w Genewie, to podmiejski samochód elektryczny o nazwie CA-MiEV. Koncept bazuje na doświadczeniach zebranych przez producenta w trakcie trzech lat od momentu wprowadzenia do sprzedaży modelu i-MiEV. Kompaktowy pojazd elektryczny nowej generacji ma wyróżniać się niewielką masą i świetnym profilem aerodynamicznym.
Mitsubishi zapowiada też, że jego autem będzie duży zasięg – 300 km po jednokrotnym naładowaniu baterii. W koncepcie CA-MiEV zobaczymy także inne innowacyjne rozwiązania, takie jak: system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego i funkcje aktywowane przy pomocy smartfona.