W połowie 2002 roku do sprzedaży wejść ma (początkowo w USA) Nissan Z Concept. Oficjalna prezentacja tego samochodu odbyła się na Detroit Motor Show.
Z Concept to dwuosobowy, typowo sportowy pojazd z napędem na tylną oś, sześciobiegową manualną lub pięciobiegową automatyczną skrzynią oraz niezależnym zawieszeniem kół. Za napęd pojazdu odpowiedzialny będzie 3,5-litrowy silnik V6 o mocy ponad 191 kW (260 KM), który zapewnić ma przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie ok. 6 sekund. Nowe auto nawiązywać będzie do dotychczasowej linii "Z".
Jako pierwszy reprezentuje ją przedstawiony w 1969 roku, legendarny Nissan 240 Z. Stosowano w nim 2,4-litrową, 130-konną jednostkę o ustawionych rzędowo sześciu cylindrach. Kolejny pojazd z rodziny to produkowany od 1973 roku model 260 Z, którego cechowała zmodernizowana karoseria i większa długość. Silnik miał pojemność 2600 cm³ i uzyskiwał moc 93 kW (126 KM).
W 1978 przyszła kolej na Nissana 280 ZX, który okazał się najpopularniejszym z całej serii (sprzedano 410000 egzemplarzy). Początkowo na rynku pojawiła się wersja 280ZX z silnikiem sześciocylindrowym natomiast w 1980r model 280ZXT. Charakteryzował się on zdejmowanym do połowy, szklanym dachem i jednostką napędową o mocy 147 kW, czyli 200 koni.
Rok 1983 to debiut modelu 300 ZX, który w pierwszych latach wyposażano tylko w 3-litrowy silnik V6 o mocy 170 KM. Po dwóch latach do oferty dołączyła wersja turbo, dzięki której po raz pierwszy auto serii Z osiągnęło prędkość 250 km/h. Znacznie silniejszy był jednak Nissan 300 ZX Twin Turbo, wykorzystujący w silniku o pojemności skokowej 3000 cm³ dwie turbosprężarki. Osiągnięta moc 208 kW (283 KM) sprawiła, że konstruktorzy samochodu zdecydowali się na elektroniczne ograniczenie prędkości maksymalnej do 250 km/h.