Nissan LEAF z najwyższą wartością rezydualną

Nissan LEAF z najwyższą wartością rezydualną24.06.2020
Nissan LEAF jest numerem jeden pod względem wartości rezydualnej wśród pojazdów z napędem elektrycznym dostępnych na polskim rynku. Notuje najniższą utratę wartości, dystansując konkurencję nawet o 12 p.p.

Po trzech latach wynajmu samochodu elektrycznego to właśnie flagowy model japońskiego producenta traci najmniej. Jak wynika z raportu Info-Ekspert – firmy zajmującej się profesjonalną wyceną wartości pojazdów – Nissan LEAF jest niekwestionowanym liderem, zachowując najwyższą wartość w porównaniu z ceną zakupu nowego pojazdu. Wartość rezydualna tego modelu po trzyletnim użytkowaniu, lub przejechaniu 45 tys. km, wynosi aż 63,3 procent. To doskonały wynik.

Jak komentuje Dariusz Wołoszka, Kierownik Działu Wartości Rezydualnych Info-Ekspert:

„Atuty, które wpływają na tak niski ubytek wartości Nissana LEAF to m.in. postrzeganie japońskiej marki na rynku wtórnym, bardzo atrakcyjna cena zakupu, wysoki zasięg, doskonałe właściwości jezdne, szeroki wachlarz systemów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym zachowana funkcjonalność typowego auta kompaktowego – przestronna kabina i duży, praktyczny bagażnik.”
Nissan
Nissan LEAF

Na podobne argumenty wskazuje Kamil Wieczorkowski, Corporate Sales Manager w Nissan Sales CEE, który zwraca uwagę na fakt, że dla przedsiębiorców to właśnie relacja wartości odkupu do ceny początkowej zakupionej floty jest najistotniejszym elementem w wyborze pojazdu: „Tym parametrem określana jest opłacalność korzystania z firmowych samochodów. Nissan LEAF, zachowując po trzyletniej eksploatacji tak wysoką wartość, jest poważnym graczem rynkowym, który może wpływać na wzrost zainteresowania pojazdami zeroemisyjnymi w firmowych flotach.”

Kołem napędowym rynku samochodów elektrycznych jest też zmiana myślenia użytkowników, w szczególności w segmencie biznesowym, gdzie zakup pojazdu elektrycznego nie jest już jedynie działaniem wizerunkowym, a dobrze skalkulowaną inwestycją.

Jak podkreśla Dariusz Wołoszka:

„Niedawno przyjęte regulacje takie jak zwolnienie pojazdów elektrycznych z akcyzy, wyższy limit amortyzacji, czy nawet obligatoryjny procentowy udział samochodów elektrycznych we flotach instytucji publicznych, wszystkie te czynniki wpływają na wzrost sprzedaży bezemisyjnych pojazdów w Polsce.”

Nie bez znaczenia jest także rozwijająca się infrastruktura ładowania, darmowe parkowanie czy możliwość korzystania z buspasów, które powodują, że segment ten staje się coraz bardziej popularny. Z roku na rok zwiększa się też wybór wśród oferowanych samochodów elektrycznych.

Jak zauważa Dorota Pajączkowska PR Manager w Nissan Sales CEE:

„Podczas gdy od początku bieżącego roku do maja cały rynek samochodów w Polsce spadł o niemal 38 procent, rynek pojazdów zeroemisyjnych zanotował 4-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. W rankingach sprzedaży to właśnie Nissan jest liderem segmentu samochodów elektrycznych ze wzrostem na poziomie 99 proc. Taki wynik w połączeniu z najwyższą wartością rezydualną osiąganą przez model LEAF bardzo nas cieszy i pozwala na optymistyczne predykcje dotyczące przyszłości tego segmentu zarówno w zakupie pierwotnym, jak i wtórnym.”

Źródło: Nissan