W lutym 2001 roku na rynek japoński weszła zmodernizowana wersja Nissana Cefiro, która zastąpi model produkowany od 1998 r.
Zmiany nadwozia nie są może rewolucyjne ale na pewno bardzo wyraźne. Atrapa chłodnicy jest teraz chromowana i zaopatrzona w pionowe użebrowanie, dzięki czemu samochód wygląda ekskluzywniej. Modernizacji poddane zostały również zderzaki auta, przez co uległo ono wydłużeniu z 4785 do 4920 milimetrów. Interesującymi detalami są ozdobne listwy okalające karoserię i zainstalowane w błotnikach światła pozycyjne. Modele 25 Excimo G i Excimo G seryjnie wyposażane są w 16-calowe aluminiowe obręcze kół. Całość zmian nadwozia uzupełniona została przez dodanie trzech nowych kolorów: białego perłowego (White Pearl), metalizowanego srebrnego diamentu (Diamond Silver) i perłowej czerwieni Bourdeaux (Bourdeaux Red).
Bardzo pozytywne zmiany dostrzec można również we wnętrzu Cefiro. Dla podniesienia prestiżu zastosowano w nim eleganckie, drewnopodobne wykończenia. Wzbogacono również wyposażenie auta. W standardzie znajduje się radioodtwarzacz CD z RDS i cztery głośniki. System ten wzbogacić można o zmieniarkę płyt i nawigację. Wersje 25 Excimo G i Excimo G otrzymały skórzaną kierownicę i siedzenia.
Nowy Nissan oferuje jeszcze wyższy komfort podróżowania, przestronniejsze wnętrze oraz lepsze własności trakcyjne. Do jego napędu stosuje się silnik benzynowy o pojemności 2- lub 2,5-litra.
Ten drugi uzyskuje moc maksymalną aż 210 KM i moment obrotowy 265 Nm.