Nissan Motor planuje wprowadzenie na indyjski rynek aut, które będą kosztowały mniej niż równowartość 3 tys. USD, zapowiedział prezes Carlos Ghosn. - Jeśli się myśli poważnie o tym rynku, kwota 3 tys. USD nie może być przekroczona - stwierdził.
Jeśli Nissan zrealizuje plany, sprzedawane przez niego w Indiach auto będzie najtańsze w ofercie spółki. Trzeci japoński koncern motoryzacyjny rzuca wyzwanie dominacji Suzuki na indyjskim rynku. Należący do tego ostatniego Maruti ma obecnie ok. 50 proc. rynku. Najtańsze sprzedawane przez niego auto kosztuje 192.124 rupii. Tymczasem Tata Motors, trzeci indyjski producent aut, zapowiedział wprowadzenie na rynek w przyszłym roku auto kosztujące 100 tys. rupii (2,3 tys. USD). Najtańsze auto sprzedawane obecnie przez Nissana kosztuje w Japonii 861 tys. jenów (7245 USD). Indyjski rynek motoryzacyjny jest czwarty pod względem wielkości w Azji. Według szacunków rządowych, do 2015 roku sprzedaż wzrośnie trzykrotnie do 3 mln aut rocznie.