Nissan Tiida – klient w centrum zainteresowania

Nissan Tiida – klient w centrum zainteresowania24.04.2007
Istnieje spora grupa nabywców, których ktoś mógłby nazwać tradycjonalistami, którzy chcą mieć samochód przestronny i wygodny, ale przede wszystkim spełniający wszystkie oczekiwania codziennego użytkowania. Taka właśnie jest Tiida ...

Stałe dążenie do przełamania granic w konstrukcji nowych samochodów przemawia nie do każdego. Istnieje spora grupa nabywców, których ktoś mógłby nazwać tradycjonalistami, którzy chcą mieć samochód przestronny i wygodny, ale przede wszystkim spełniający wszystkie oczekiwania codziennego użytkowania. Taka właśnie jest Tiida.

Nissan Tiida w skrócie:
- model ogólnoświatowy, sprzedawany w Japonii, Chinach, Australii, Azji, Północnej i Południowej Ameryce, Rosji oraz na wielu rynkach europejskich
- dostępny jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy hatchback
- trzy opcje silnikowe, dwie benzynowe i jeden diesel
- przestronne wnętrze i duży bagażnik
- łatwe wsiadanie i wysiadanie
- nacisk położony na przestronność wnętrza i wygodę
- luksus i poziom wyposażenia jak w dużo większym samochodzie

Dążenie Nissana, aby być na czele konstrukcji motoryzacyjnych, przyniosło owoce w postaci wysoko ocenionych, przebojowych, nowych modeli. Najnowsze przykłady obejmują m.in. Nissana Note, który jest postrzegany jako idealny samochód dla młodej rodziny, zapewniający obszerne wnętrze w kompaktowym opakowaniu. Wyróżniająca się stylizacja ostatnio wprowadzonego na rynek Qashqai łączy w sobie image coupe z silnymi cechami 4x4, oferując prawdziwą alternatywę dla rynku samochodów rodzinnych typu hatchback.

Nissan Tiida – klient w centrum zainteresowania 1 Z uwagi na ich szczególną charakterystykę Note i Qashqai zainteresują dużą liczbę nowych klientów dla marki Nissan. Szacuje się, że aż 80% sprzedaży Qashqai oraz 65% Note przypadnie nowym klientom Nissana, tak zwanym "zdobytym klientom".

Oczekuje się, iż dotychczasowi nabywcy Nissana stanowić będą tylko 35% sprzedaży Note i jedynie 20% sprzedaży Qashqai. Jak każdy producent, Nissan poszukuje sposobów, aby zdobyć nowych klientów w tej dziedzinie i z ekscytującymi samochodami, takimi jak Note i Qashqai, właśnie to robimy. Jednakże nie każdy producent zdaje sobie sprawę z faktu, że jeśli ignoruje się oczekiwania istniejących klientów, to stwarza sobie poważne zagrożenie - powiedział Brian Carolin, Senior Vice President, Sales and Marketing, Nissan Europe.

"Nissan nie obawia się wpaść w tę pułapkę. Na wszystkich rynkach, gdzie Tiida zostanie wprowadzona, Almera i Primera zawsze były ważną częścią oferty Nissana i są popularne wśród naszych klientów. Jednakże Note i Qashqai mogą nie zaspokoić ich potrzeb, zatem oferta Tiidy daje nam sposobność, aby pozostali oni z nami przez wiele kolejnych lat. Spodziewamy się, że na większości rynków do 60 procent przyszłych klientów, już poprzednio posiadało Nissana, lecz wiele zalet Nissana Tiida przyciągnie również nowych nabywców."

Chociaż firma nie spodziewa się, że Tiida będzie sprzedawana w takich samych ilościach jak Almera, jest to jednak ważny element "układanki", który przyczyni się do wzrostu sprzedaży Nissana w Europie w niedalekiej przyszłości.

Model Tiida (nazwa pochodząca od słowa oznaczającego w japońskim dialekcie ciągle zmieniającą się falę) znajduje się pomiędzy Nissanami Note i Qashqai w pozycjonowaniu cenowym, a ta będzie atrakcyjna dla klienta poszukującego bardziej konwencjonalnego rodzaju samochodu.

Dostępna jako 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowy hatchback, stylizacja Tiidy przyjmuje współczesny trend w kierunku konstrukcji trójbryłowej. Istnieje wybór pomiędzy trzema opcjami silnikowymi, dwoma benzynowymi i dieslem. Ich osiągi wynoszą 78kW/105KM (1,5 l diesel), 81kW/110KM (1,6l benzynowy) i 93kW/126KM (1,8l benzynowy).

Sześciobiegowe, manualne skrzynie biegów są standardem dla diesla i silnika benzynowego 1,8l, z możliwością wyboru 5-biegowej manualnej lub 4-biegowej automatycznej skrzyni biegów dla silnika benzynowego 1,6l.

Nissan Tiida – klient w centrum zainteresowania 2 Mając do wyboru trzy poziomy wyposażenia, Tiida przyciągnie do siebie tych klientów, którzy przedkładają komfort, jakość i przestronność wnętrza ponad wszelkie inne wymagania. Nie oznacza to, ze bardziej entuzjastyczny kierowca na tym ucierpi. Tiida jest zbudowana na uznanej płycie B Nissana i współdzieli jego klasyczny układ podwozia z naciskiem na pewne, mocne trzymanie się drogi.

Tiida posiada trzech wyraźnych klientów docelowych. Są to lojalni nabywcy Almery i Primery, którzy doceniają tradycyjne walory jakościowe Nissana pod względem niezawodności i wartości; nowi klienci, których spodziewamy się zdobyć w ramach tego segmentu i którzy przywiązują dużą wagę do komfortu i jakości; właścicieli samochodów segmentu D, którzy uznają, że mogą się cieszyć wysokim komfortem i przestronnością wnętrza, bez dużych wymiarów zewnętrznych limuzyny.

Ta trzecia grupa może spodziewać się jeszcze jednej premii ze strony Tiidy; chociaż jej długość całkowita ustawia ją zdecydowanie w segmencie C, jej duży (2600 mm) rozstaw osi zapewnia tyle samo, a w niektórych przypadkach znacznie więcej, przestrzeni wewnętrznej niż rywale z segmentu D jak np. Audi A4, Renault Laguna, Volkswagen Passat i BMW Serii 3.

Koncentrując się na potrzebach przyszłego klienta, inżynierowie Nissana postarali się, aby Nissana Tiida użytkowało się łatwo i przyjemnie. Duże, szeroko otwierające się drzwi, szerokie otwory z przodu oraz tyłu oznaczają, że wsiadanie i wysiadanie zostało maksymalnie ułatwione. Również fotele są większe niż przeciętne w tej klasie.

Wiodące w tej klasie poziomy przestronności wnętrza obejmują znakomity obszar na głowę z tyłu, podczas gdy, zgodnie z najlepszymi tradycjami Nissana, w kabinie znajduje się wiele "sprytnych" schowków.

Pojemność bagażnika jest również zadziwiająco duża, jak na samochód tej wielkości, jego 500 litrów przestrzeni spokojnie stawia ten samochód na czele swojej klasy i ponownie zawstydza wiele większych samochodów. Dodatkową elastyczność można znaleźć w modelu hatchback, który posiada przesuwany tylny fotel, do 240mm do przodu i do tyłu, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową, bądź miejsce na nogi z tyłu, stosownie do potrzeb.

Standardowe lub opcjonalne poziomy wyposażenia obejmują nawigację satelitarną, klimatyzacją, skórzaną tapicerkę, automatyczne wycieraczki i światła, reflektory ksenonowe i łączność z telefonem komórkowym poprzez Bluetooth, podczas gdy elementy bezpieczeństwa zawierają ABS, cztery poduszki powietrzne, oraz (zależnie od wersji) także kurtyny powietrzne. ESP jest dostępny jako opcja dla wszystkich wersji wyposażenia.

Tiida jest już w sprzedaży w Japonii i Stanach Zjednoczonych, gdzie nosi nazwę Versa. Modele przeznaczone na rynek europejski będą produkowane w zakładach Nissana Civac w Meksyku. Tiida jest również produkowana w Japonii oraz Tajlandii.

Tiida będzie dystrybuowana na rynkach, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na takie modele. Rynki te obejmują Kraje Nadbałtyckie, Bułgarię, Chorwację, Cypr, Republikę Czeską, Finlandię, Grecję, Węgry, Irlandię, Maltę, Polskę, Rumunię, Rosję, Słowację, Słowenię i Ukrainę. W ramach strategii zdobywania rynków, Nissan może, w późniejszym okresie, zbadać możliwość wprowadzenia tego modelu na inne rynki europejskie.

"Tiida została skonstruowana dla odbiorców, którzy mogli być przeoczeni przez niektórych producentów samochodów, którzy usiłują stworzyć bardziej odważne, rzucające wyzwanie, samochody niszowe. Pod swym klasycznym a jednak współczesnym nadwoziem, Tiida ukrywa tradycyjne wartości, takie jak komfort, ogromna przestrzeń wewnętrzna i łatwość użytkowania. Jest to samochód, o jakim wielu lojalnych właścicieli Nissana myśli z obawą, że mogliby takiego więcej nie zobaczyć" - powiedział Pierre Loing. "Nie muszą się martwić. W Nissanie jesteśmy dumni z tego, jak uważnie słuchamy naszych klientów."

Źródło: Nissan, Informacja Moto Target