MotoNews.pl

Nowa jednostka napędowa Primery

Nowa jednostka napędowa Primery13.03.2001
Nissan opracował zupełnie nową jednostkę napędową, którą oznaczono symbolem QG16DE. Silnik ten montowany jest w modelu Primera 1,6 a wyposażono go w zmienne fazy rozrządu ...

Nowa jednostka napędowa Primery 1 Nissan opracował zupełnie nową jednostkę napędową, którą oznaczono symbolem QG16DE.

Silnik ten montowany jest w modelu Primera 1,6 a wyposażono go w zmienne fazy rozrządu. Zastosowanie tego rozwiązania zapewniło dostosowanie jednostki do zaostrzających się norm czystości, zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenie elastyczności silnika.

Pierwszym motorem serii QG był zaprezentowany w 1999 roku wraz z nową Primerą szesnastozaworowy 1,8. Silnik ten spełnia wymogi czystości spalin, które obowiązywać będą od 2005 roku. Niecały rok później przedstawiono został kolejnego członka rodziny - była to jednostka QG15DE o pojemności 1.5 dm³, będąca podstawowym silnikiem napędzającym nową Almerę. Kolejnym - najnowszym silnikiem z rodziny QG jest wprowadzona właśnie jednostka QG16DE.

Nowy motor Nissana ma pojemność skokową 1597 cm³, rozwija moc 106 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 2800 obr/min. Silnik ten wyposażono w żeliwny blok, szesnastozaworową aluminiową głowicę z dwoma wałkami rozrządu i wykonaną z tworzyw sztucznych, niezwykle lekką pokrywę rozrządu. Ciekawostką jest, że silnik posiada pełny system diagnostyczny OBD, zdolny wykryć nawet najmniejsze i przejściowe zaburzenia pracy układu zasilania lub układu zapłonowego. Układ ten natychmiast informuje kierowcę o wykrytej usterce, zapamiętując jednocześnie szczegóły wykrytych zaburzeń.

Kolejną nowością w jednostce 1,6 jest układ sterujący zmianą faz rozrządu (NVCS - Nissan Valve Timing Control System) oraz zapłonu bezpośredniego (NDIS - Nissan Direct Ignition System), które stosowane są również w QG18DE. Modyfikacje te spowodowały poprawę parametrów napełniania komory spalania w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. W praktyce oznacza to wyższą wartość momentu już przy niższych obrotach a tym samym poprawę elastyczności. Możliwe stało się również poprawienie procesu spalania, co daje niższe zużycie i polepszenie czystości spalin.

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata